مدیرکل تعاون، کار با رفاه اجتماعی کردستان گفت: تحقق شعار سال با کار و فعالیت صادقانه جامعه کار و تولید و حمایت از تولیدات داخلی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹ 05 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، فرزاد پیشکاری، امروز پنجشنبه (۱۶ فروردین) در دیدار با امام جمعه سنندج و نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل کار کردستان با تنوع کار فراوان و گستردگی حوزه‌های کاری، بیش از ۷۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده و اکثریت جامعه از خدمات این اداره کل بهره‌مند خواهد شد، اظهار کرد: ۲۲۰ هزار نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند که با احتساب این که هر خانوار ۳ نفر باشند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی، به تشریح حوزه‌های مختلف اداره کل کار استان پرداخت و در خصوص حوزه روابط کار با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۵ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود، ادامه داد: بازرسان کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند.

پیشکاری، با اشاره به پرداخت حقوق به کارگرانی که بیکار شده اند در قالب بیمه بیکاری، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی و مشاغل سخت و زیان آور پرداخت و گفت: خوشبختانه با اقدامات این اداره کل در سال گذشته هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تاثیر گذار باشد، تعطیل نشده است.

فرزاد پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان دو هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است، ادامه داد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی‌ها است.

پیشکاری جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهمترین وظایف اداره کل کار استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و گفت: وزارت کار در راستای نهادینه کردن نشاط در جامعه کار و تولید و سلامت جسمی و روحی کارگران اهتمام جدی دارد و توجه به مقوله ورزش کارگری و حفظ ایمنی و بهداشت کارگران و محیط‌های کار را در اولویت کار‌های خود قرار داده است.

مدیرکل کار کردستان به طرح حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه اشاره کرد و گفت: وزارت کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان را شناسایی کرده و از آنان حمایت مالی می‌کند.

پیشکاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، گفت: خانوار‌های دهک اول تا هفتم به ازای هر نفر، مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید کالابرگ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶۰ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح فجرانه خرید داشته‌اند، گفت: یک میلیون و ۱۴۲ هزار تراکنش موفق ثبت شده و بیش از ۳۸۸۰ فروشگاه خرد، کلان و زنجیره‌ای در سطح شهر و روستا در استان کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

پیشکاری با اشاره به استقبال مردم استان از این طرح، از امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری خواست در خطبه‌های نماز جمعه و در جلساتی که با آحاد مختلف مردم دارند مزایای این طرح را بیان کرده و سایر اقشار را با این طرح آشنا سازند.

در پایان این نشست که مدیر امور تعاون مدیر اجتماعی، مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سنندج و رئیس اداره بیمه‌ای و آسیب‌های اجتماعی نیز حضور داشتند، لوح تقدیر مدیر کل کار استان به پاس همراهی و حمایت‌های همیشگی امام جمعه سنندج از سیاست‌ها و اهداف وزارت کار به ایشان اهداء شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار