آیت الله دری نجف آبادی بر لزوم همت و تلاش مسئولان شهری به منظور ساماندهی بافت فرسوده شهرها تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴ 01 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر با اشاره به فعالیت شهرهای جدید اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در مجموعه شهرهای جدید صورت گرفته تا بتوان سرریز شهرهای بزرگ و مادر را به این شهرهای جدید منتقل کرد.

وی با بیان این که باید در انتخاب محل احداث شهرها تمام موارد و مسائل مدنظر قرار گیرد، افزود: براساس گزارش ارائه شده مجموعه اقدامت خوبی در دوشهر مهاجران و امیرکبیر صورت گرفته است.

امام جمعه اراک یکی از ضرورت های اساسی و مهم در کشور را احداث شهرهای جدید در نزدیکی دریا و خلیج فارس و سواحل مکران دانست و گفت: البته اقداماتی در این مناطق آغاز شده منتها کافی نبوده و باید با جدیت و سرعت بیشتری این کارها پیگیری و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر، امارات و کویت درحال توسعه سواحل و ایجاد شهرهای دریایی هستند به طوری که در قطر تا کیلومترها با ساخت و ساز و اسکله سازی به میان دریا آمده و درحال توسعه سواحل خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در حوزه دانش معماری و شهرسازی است، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور ما نیز در این عرصه ورود داشته و باسرعت شهرهای ساحلی خود را ایجاد کنیم.

وی همچنین یکی از مناطق مغفول دیگر، که باید مورد توجه در شهرک سازی در استان باشد را مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده دانست، ادامه داد: نیاز داریم برنامه ریزی جامعی در این حوزه و در مناطقی مانند سمت ولی آباد اراک، باغ خلج و... صورت گیرد و با توسعه فضاهای شهری، شاهد زدودن چهره محرومیت از مناطق حاشیه نشین در اراک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار