کد خبر: ۱۱۶۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ 01 April 2024

به گزارش تابناک گیلان ، منصور شجاع رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنگرود از پلمپ یک واحد قصابی به دلیل کشتار غیر مجاز دام و عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان خبر داد.

شجاع با اعلام این خبر گفت: کارشناسان نظارت بهداشتی این اداره در بازدیدهای ادواری از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهرستان در ایام تعطیل نوروز و ماه مبارک رمضان با تخلف کشتار غیر مجاز دام توسط یک واحد قصابی مواجه شدند که پس از تکمیل پرونده فرد متخلف به دادگاه معرفی و با دستور دادستان شهرستان قصابی مورد نظر پلمپ شد.

وی در ادامه افزود: از آنجا که گوشت قرمز منبع مهمی جهت انتقال انواع بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و دام می باشد، گوشت‌‌های عرضه‌ شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه صنعتی دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و براساس قوانین سازمان دامپزشکی جهت مصرف تحویل مراکز عرضه گردد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از خرید گوشت فاقد مهر و لیبل در قصابی‌ها اجتناب کرده و در صورت مشاهده، موارد تخلف را با شماره تماس 42564230 – 013 اطلاع رسانی نمایند.

او در پایان به تمام عرضه کنندگان متخلف هشدار داد در صورت مشاهده تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار