رئیس منابع طبیعی کرمانشاه:
رئیس منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه از باز پس گیری هفت هکتار از اراضی ملی در این شهرستان و بازگرداندن آن به منابع طبیعی با مشارکت مردم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴ 30 March 2024

تیمور بلینی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، با اشاره به اجرای عملیات احداث کمربند حفاظتی (خط تنسیق)، اظهار کرد: این عملیات با هدف جلوگیری از تخریب اراضی ملی با جدا سازی اراضی مرتعی از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و نظارت مستقیم معاون دادستان شهرستان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این عملیات در روستای اشرف آباد از توابع بخش مرکزی کرمانشاه، افزود: اهالی روستا با آگاهی از پیامدهای اجتماعی و اکولوژیکی تصرف اراضی ملی، با تهیه یک دستگاه بیل مکانیکی هزینه عملیات را پرداخت کردند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای این عملیات، هفت هکتار از اراضی ملی در این شهرستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

بلینی با بیان اینکه گسترش زمین کشاورزی عامل اصلی نابودی اراضی طبیعی است، تاکید کرد: وجود مراتع برای امنیت غذایی و بهبود معیشت ضروری است و ضمن تثبیت خاک با تأمین علوفه و ایجاد درآمد، افزایش انعطاف پذیری جامعه، کشاورزی پایدار و رفاه انسان را حمایت می‌کند بنابراین عرصه‌های طبیعی و کشاورزی می‌توانند کنار هم رشد یابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار