استاد گروه علوم و معارف دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) پس از مسلمان شدن، وزیر و معین راستین پیامبر (ص) بود، گفت: از مجاهدت حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) به‌عنوان دو عامل موثر در پیشرفت اسلام می‌توان یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰ 21 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، نفیسه تسلیمی ضمن اشاره به دهم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: این بانوی با کرامت و بزرگوار به‌دلیل شرایط مالی‌اش، جایگاه ویژه‌ای داشت و تمام سران عرب آرزوی ازدواج با او را داشتند؛ اما ایشان تمام هم و غم خود را معطوف تعالی الهی کرد و ازدواج با حضرت محمد (ص) را انتخاب کرد که موجب اعتراض تعداد زیادی از زنان اشراف و قریش به آن حضرت شد و باعث شد در زمان تولد اولین ثمره این ازدواج، یعنی حضرت زهرا (س) او را تنها بگذارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) در راستای دین مبین اسلام و اعتلای پرچم توحید و یکتاپرستی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، گفت: او با تمام وجود، توان و قدرت به همراهی با آخرین فرستاده الهی پرداخت و ثروت خود را در این راه صرف کرد تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) این بانوی بزرگوار را طاهره یعنی پاک نامید.

این استاد گروه علوم معارف دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه و حضرت علی (ع) در وقت غربت اسلام به آن ایمان آوردند، ادامه داد: به استناد آیات و روایات ما، پیامبر (ص) پس از مسلمان شدن این دو بزرگوار به آن‌ها یادآوری کرد که جبرئیل آن‌ها را به بیعت با اسلام و انجام شرایط آن فراخوانده است.

او فضائل حضرت خدیجه (س) را بسیار زیاد دانست و گفت: یکی از خصایص مهم ایشان، سلام خداوند و جبرئیل به این بانوی بزرگوار است. در کتاب صحیح بخاری نقل شده است که جبرئیل به نزد رسول خدا (ص) آمده و گفته است که وقتی حضرت خدیجه به نزد تو آمد، از طرف من و خدا به او سلام بفرست و او را به خانه‌ای از بهشت بشارت ده.

این استاد گروه علوم معارف دانشگاه آزاد اسلامی از جمله خصایص دیگر این بانوی بزرگوار را ذکر خیر پیامبر اسلام در همه‌جا از این بانوی بزرگوار دانست و گفت: در روایات آمده است، پیامبر اسلام (ص) به وجود چنین همسری افتخار و با عظمت از او یاد می‌کردند و می‌گفتند، خدیجه مرا تصدیق کرد، آن هنگامی که همه من را رد کردند و خدیجه در دین خدا مرا یاری کرد.

تسلیمی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه کبری (س) تا قبل از اظهار اسلام نیز ذره‌ای شرک و ناپاکی در وجودشان رخنه نکرده بود، توضیح داد: ایشان قبل از اسلام نیز بر روش توحید و یکتاپرستی بوده و حتی در زمان جاهلیت نیز به طاهره معروف بوده، به این معنا که از تمام ناپاکی‌ها و پلیدی‌های جاهلیت به دور و مطهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این بانوی با کرامت حتی بدون ملاحظه ازدواجش با رسول خدا (ص) دارای اندیشه‌ای بلند، منش اخلاقی و انسانی برجسته و ستودنی بود، افزود: حضرت خدیجه (س) دارای شخصیت عاطفی ممتازی بود و همیشه توجه خاصی به نیازمندان و مستضعفان داشت و برای افرادی که نیاز داشتند سهمیه ازدواج فراهم می‌کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار