تابناک هرمزگان- سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با نخستین روز ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به استان هرمزگان در قالب دور دوم سفر ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت، از شرکت صبا فولاد خلیج فارس بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 01 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// در این بازدید که دکتر مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر علیرضا زمان پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صبا انرژی)، دکتر احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس و معاونین و مدیران این شرکت نیز حضور داشتند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش های مختلف کارخانه صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولید کننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران و طرح توسعه این کارخانه بازدید به عمل آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین نمایشگاه قطعات و تجهیزات بومی سازی شده توسط شرکت صبا فولاد خلیج فارس را مورد بازدید قرار داد.

در ادامه نیز نشستی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صبا انرژی) و مدیرعامل و معاونین شرکت صبا فولاد خلیج فارس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در این نشست، گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های این شرکت از جمله در زمینه رشد تولید، پذیره نویسی سهام شرکت در بورس، طرح توسعه، بومی سازی قطعات و دیگر بخش ها را ارائه کرد.

صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

این شرکت در سال 1402 که مزین به مهار تورم و رشد تولید است، توانست رکورد تولید سالیانه به میزان یک میلیون و 62 هزار و 868 تن بریکت گرم آهن اسفنجی را در سال مالی یک دی 1401 تا 30 آذر 1402 به ثبت برساند.

همچنین بزرگ ‌ترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه در فرابورس با پذیره‌ نویسی 4450 میلیارد تومانی صبا فولاد خلیج فارس محقق شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار