صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان زنجان توسط شورای نگهبان تایید شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 16 March 2024

به گزارش تابناک زنجان به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان، انتخابات حوزه‌های انتخابیه «زنجان - طارم»، «ابهر - خرمدره - سلطانیه»، «خدابنده»، «ماهنشان و ایجرود» تایید شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان همزمان با سراسر کشور با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم ۱۱ اسفند ماه برگزار شد. پس از پایان یافتن انتخابات، تکلیف سه کرسی از پنج کرسی نمایندگی زنجان در مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های چهارگانه استان مشخص شد و تعیین تکلیف دو کرسی باقی‌مانده از حوزه «زنجان و طارم» و «خدابنده» به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با دو کرسی، مصطفی طاهری به‌عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و دو نفر بعدی یعنی نبی‌الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خدابنده نیز رقابت برای کسب تنها کرسی نمایندگی این حوزه جریان داشت و در نهایت، سعید رفیعی با ۱۷ هزار و ۳۶ رای و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

همچنین منصور علیمردانی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه و سید جمال موسوی از شهرستان ماه‌نشان و ایجرود به مجلس راه یافتند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار