رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده‌باش مراکز بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در این ایام تمام پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 16 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، مسعود قلعه سفیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این راستا ۷۶ پایگاه اورژانس ثابت و سیار، یک پایگاه اورژانس هوایی، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶ دستگاه موتورلانس آماده خدمت رسانی شده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع پایگاه های اورژانس استان ۳۳ پایگاه شهری و ۴۲ پایگاه جاده ای هستند افزود: از اتوبوس آمبولانس های استان نیز یک دستگاه برای شرق استان، یک دستگاه برای غرب استان و یک دستگاه نیز برای مرکز استان پیش بینی شده است که خدمات فوریت‌های پزشکی را به مسافران نوروزی و هم‌استانی‌ها ارائه خواهند کرد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ایام تعطیلات سال گذشته پایگاه های اورژانس چهار هزار و ۷۹۷ ماموریت را انجام دادند که از این تعداد یک هزار و ۱۰۲ مورد، ماموریت های ترافیکی بودند.

قلعه‌سفیدی ادامه داد: در مجموع در قالب این ماموریت ها چهار هزار و ۱۷۱ نفر مصدوم شدند که یک هزار و ۱۳۹ مورد مصدومان ترافیکی بودند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات عید امسال تمام اماکن اقامتی، تفریحی و همچنین مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماری ها و مسمومیت ها از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده به دقت بررسی و نظارت می شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی مورد نیاز این ایام نیز پیش بینی شده است یادآور شد: ۵۴ داروخانه شبانه روزی در استان وجود دارد که ۳۷ داروخانه در مرکز استان و بقیه در شهرستان ها هستند ضمن آنکه ۲ داروخانه آموزشی دانشکده داروسازی نیز در روزهای تعطیل تا ساعت ۱۳ و در روزهای غیرتعطیل تا ساعت ۲۰ شب باز و آماده ارایه خدمات هستند.

وی گفت: ۱۶ پایگاه های مرکز جامع سلامت ۲۴ ساعته نیز در مراکز و شهرستان ها باز هستند که فعالیت مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی، آب ، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط را زیر چتر نظارتی خود دارند.

قلعه‌سفیدی با اشاره به اینکه در هر شهرستان نیز پیش بینی شده است یک مرکز ۲۴ ساعته دندانپزشکی فعالیت داشته باشد افزود: تمام بیمارستان ها نیز در این ایام فعال هستند و اگر کمبود نیرو در هر شهرستانی بوجود بیاید، شهرستان های همجوار آنها را پوشش خواهند داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار