رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: در مرحله سوم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، ۳۰ هزار قطعه از طیور شهرستان تهران مایه‌کوبی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 17 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ روح‌الله کرمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران، بیان داشت: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که عامل آن از طریق تنفسی و خوراکی از پرنده بیمار به پرنده سالم منتقل شده و باعث ایجاد تلفات بالا، علائم تنفسی و گوارشی خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری در ۲ فاز علیه این بیماری در شهرستان دهلران عملیات مایه‌کوبی انجام شده است و در این مرحله نیز به صورت آشامیدنی طیور بومی علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.

کرمی با اعلام اینکه این عملیات به صورت رایگان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ۲ مرحله قبلی بیش از ۷۰ هزار قطعه از طیور بومی شهرستان علیه این بیماری مایه‌کوبی شده که در این مرحله نیز حدود ۳۰ هزار قطعه دیگر مایه‌کوبی خواهند شد.

رئیس اداره دامپزشکی دهلران، ادامه داد: مردم باید از خرید پرنده توسط دستفروشان و انتقال پرنده‌های مشکوک به محل نگهداری پرندگان خود اجتناب کرده و حتماً با همکاران این اداره در خصوص مایه‌کوبی طیور خود علیه این بیماری همکاری کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار