امام جمعه سمنان با اشاره به تقارن رمضان و نوروز از عموم مردم مسلمان خواست: مردم دید و بازدید‌های نوروزی را به بعد از افطار موکول کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 15 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با تبریک پیشاپیش سال نو به تقارن آن با ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: گفت: حفظ حرمت و شئون ماه مبارک رمضان در بهار طبیعت پیش‌رو، ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به تردد بالای مسافران از این استان از مردم و مسافران خواست در دید و بازدید‌های نوروزی و سفر‌ها حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

وی تغییر زمان مهمانی‌های خانوادگی به بعد از افطار، صرف غذا در رستوران‌های با محیط بسته برای مسافران با تابلو و علائم ویژه، توزیع نذری به‌صورت دربسته در اماکن عمومی و آرامستان‌ها، حفظ حجاب و عفاف در اماکن تفریحی و گردشگری و لزوم تذکر لسانی و امر به معروف درباره حرمت داری ماه رمضان را از راهکار‌های جلوگیری از بروز برخی دوگانگی‌ها در این ایام دانست.

امام جمعه سمنان بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر و خصوصا تذکر زبانی تاکید و تصریح کرد: باید در انجام امر به معروف و نهی از منکر هوشمندانه عمل کنیم تا این فریضه شرعی مورد سوءاستفاده دشمنان و خصوصا رسانه‌های معاند قرار نگیرد.

خطیب نماز جمعه سمنان حضور پرشور مردم به خصوص جوانان در مجالس و محافل انس با قران کریم در این ایام را برای اعتلای فرهنگ دینی موثر توصیف کرد و از روزه داران خواست علاوه بر تلاوت و گوش دادن، به معانی و تفاسیر آیات جهت خودسازی توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه سمنان با تشریح سیر تاریخی ملی شدن صنعت نفت در دهه ۲۰ و نقش آیت الله کاشانی در شکل گیری نهضت ملی شدن این صنعت به درس‌ها و عبرت‌های این واقعه تاریخی اشاره کرد و گفت: دو درس بزرگی که جمهوری اسلامی ایران از این نهضت گرفت؛ یکی قطع همیشگی دست ابرقدرت‌ها از منابع نفتی ایران و دیگری تلاش برای قطع وابستگی به درآمد نفت بود که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به این موضوع تاکید دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره یادگار امام (ره) حاج سید احمد خمینی در سالروز رحلت وی در ۲۵ اسفند سال ۱۳۷۳، گفت: فرزند امام علاوه بر قبول مسئولیت هماهنگی‌های مسئولان با شخص امام خمینی (ره)، در دوران پس از رحلت امام همواره بر پیروی از فرامین رهبری تاکید داشتند و این موضوع یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار