فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از کشف و عودت ۴۰ میلیارد ریال به مال‌باختگان فضای مجازی در دهلران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 16 March 2024

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ سید مختار باویر  بیان داشت: در یک اقدام هوشمندانه و عملیات دقیق، کارآگاهان پلیس فتا دهلران موفق شدند با ردیابی و مسدودسازی حساب‌های مجرمان سایبری، بیش از 40 میلیارد ریال پول نقد را که به صورت غیرقانونی از حساب بیش از 50 شهروند دهلرانی به سرقت رفته بود، به مالباختگان بازگردانند.

وی مطرح کرد : در سال جاری 50 نفر از شهروندان دهلرانی با مراجعه به پلیس فتا این شهرستان اعلام کردند که مبالغی هنگفت به صورت غیرقانونی از حساب‌های بانکی آنها برداشت شده است.

سرهنگ باویر افزود : کارآگاهان پلیس فتا با رصد و پالایش اطلاعات در فضای مجازی، متوجه شدند که این برداشت‌های غیرمجاز از طریق روش‌های کپی کارت بانکی و فیشینگ انجام شده است.

وی ادامه داد : با اقدام سریع و به موقع کارآگاهان و هماهنگی با مقام قضایی، حساب‌های مقصد پول‌های سرقتی شناسایی و مسدود شد، سپس با ردیابی دقیق وجوه سرقت شده قبل از خروج از چرخه بانکی به حساب مالباختگان واریز شد.

سرهنگ باویز خاطرنشان کرد : تاکنون چندین نفر در رابطه با این پرونده‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند و پس از تکمیل تحقیقات، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار