استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : مرز مهران مهم‌ترین مرز زمینی در بین مرزهای ۱۲ گانه زمینی با کشور عراق است و بیشترین صادرات در بین مرزهای زمینی را نیز به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 14 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  حسن بهرام نیا  در نشست خبری مشترک با استاندار واسط در شهر کوت عراق با تبریک انتصاب مجدد "محمد المیاحی" به‌عنوان استاندار واسط بیان داشت :  مرز مهران بهترین فرصت اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق را فراهم کرده است و باید از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد. 

وی افزود : این سفر با هدف بحث در خصوص تعاملات اقتصادی و هموار کردن بستر برای مراودات و تعاملات بیشتر بین ۲ استان واسط و ایلام و همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

بهرام نیا مطرح کرد : استاندار واسط و کشور دوست و همسایه عراق، حُسن همکاری خود را نشان داده‌ است که از مصادیق این همکاری تردد بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران و زرباطیه در ایام اربعین بود.

محمدجمیل المیاحی استاندار واسط عراق نیز  اظهار داشت :  در بحث زوار و بحث تجاری و تعاملات بیشتر، آمادگی کامل داریم و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها استان واسط را برای تعاملات بیشتر با استان ایلام مهیا کنیم.

وی مطرح کرد : تلاش داریم برای تسهیل تردد زوار زیرساخت‌های پایانه جدید در مرز مهران و زرباطیه و زیرساخت‌های پایانه شهابی(مرز تجاری) را تکمیل کنیم.

استاندار واسط یادآمور شد : پیگیری‌های لازم برای دایر شدن کنسول‌گری ایلام در واسط و کنسول‌گری واسط در ایلام انجام شده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار