مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در طرح فجر اسفندماه، هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت ۵۲۳ هزار تومان بخرد تا از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 12 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای امسال برای سه دهک اول به اجرا درآمد که ابتدا مشمول دریافت یارانه تشویقی ۶۰ هزار تومان و بعد به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت، البته به شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه برای ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر بود.

وی ادامه داد: در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک که در قالب طرح فجرانه از ۱۸ بهمن‌ماه در حال اجراست، اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و شامل هفت دهک جامعه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هدف اصلی طرح کالابرگ را تأمین سلامت غذایی و جلوگیری از سوءتغذیه خانواده‌های آسیب‌پذیر جامعه است و گفت: متقاضیان باید قیمت اصلی کالا را براساس قیمت اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ پرداخت کنند و ماب‌التفاوت تورم آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت ۵۲۳ هزار تومان بخرد تا از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شود.

احمدی در پاسخ به این سئوال که چگونه در طرح کالابرگ فجرانه بهمن‌ماه نیاز به پرداخت مبلغی از سوی متقاضیان نبود، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۰۰ درصد دستورالعمل اعلامی را رعایت کردند و برخی از فروشگاه‌های خُرد آورده مردمی را رعایت نمی‌کردند و کالا‌هایی خارج از ۱۱ قلم یارانه‌ای ارائه می‌دادند که در استان در این راستا ۴۸۸ فروشگاه متخلف در استان شناسایی و پایانه فروش آن‌ها قطع شد.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته بیش از ۸۴ درصد خانوار‌های کرمانشاهی از کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند، گفت: در ماه گذشته حدود ۲۹۰ میلیارد تومان آورده دولت و حدود ۶۹۰ میلیارد تومان آورده نقدی مردم بوده در مجموع یک‌هزار میلیارد تومان در ایتان خرید شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فروشگاه فعال در راستای ارائه کالا‌های اساسی طرح فجرانه، تصریح کرد: فروشگاه‌های سطح روستا، بخش و شهرستان‌ها به طرح کالابرگ الکترونیکی وصل و مشغول ارائه خدمت هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار