رئیس کل دادگستری استان کردستان، به تمامی روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه دستور داد تا به هیچ وجه به سارقان سابقه دار و اراذل و اوباشی که در زندان هستند، مرخصی اعطا نشود.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 10 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امروز یکشنبه (۲۰ اسفندماه) در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث چهارشنبه سوری و مراسم پایان سال، ضمن تاکید بر برخورد جدی با هرگونه فروش و توزیع مواد محترقه غیرمجاز، اظهار کرد: مسئولان فراجای استان و ضابطان قضایی باید با این دسته از افراد بر اساس مقررات مربوط به جرم مشهود با قاطعیت برخورد کنند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: افرادی که در چهارشنبه آخر سال و مراسم عید نوروز مرتکب جرایم پرخطر می‌شوند و دستگیر شوند، تا پایان تعطیلات در بازداشت به سر می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده‌ها و جوانان توسط صداوسیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و نهاد‌های متولی تاکید کرد و افزود: شادی و نشاط در جامعه لازم و ضروری است، ولی باید در چارچوب حدود قانونی و شرعی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برخورد با جرم روزه خواری تاکید کرد و افزود: در راستای پیشگیری و بازدارندگی لازم است به این موضوع خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم گردد.

رئیس کل دادگستری استان ضمن هشدار به مردم در خصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: مدیران ادارات مسئول در این ایام نباید غفلت کنند و دستگاه قضایی استان پرونده ویژه ترک فعل برای مدیران مسئول در حوزه تجاوز و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین ساخت و ساز‌های غیرمجاز تشکیل خواهد داد و پس از نوروز با دستگاه‌هایی که مرتکب کوتاهی شوند، برخورد خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم استقرار گشت‌های تعزیرات در استان در جهت کنترل بازار شب عید و ماه رمضان تاکید کرد: جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان باید انجام شود.

حجت الاسلام حسینی ضمن آرزوی ایام نوروز توام با شادی و سلامتی برای مردم استان، خاطرنشان کرد: توجه به نماد‌های ملی، آیین‌ها و مراسم ریشه دار فرهنگی در استان ضروری است.

در ادامه این جلسه، بازرس کل استان و مدیران ادارات متولی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص دستور جلسه پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار