سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های بزرگ و مهم برای ما ایرانیان است، اظهار کرد: باید کوشید از طریق آموزش‌های صحیح به تمام اقشار جامعه از طرق مختلف حضوری و مجازی از پیش آمد‌ها و اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 10 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، مهدی سبحانی با بیان اینکه تاکنون هیچ اتفاق و حادثه‌ای مبنی بر آماده‌سازی مهمات و مواد منفجره گزارش نشده است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه در شرایط کنونی در همه مغازه‌ها فروش مواد محترقه و منفجره انجام می‌شود؛ خانواده‌ها باید با کنترل بیشتری از فرزندان خود مراقبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسپری‌های موجود در منازل اعم از حشره‌کش‌ها و خوش‌بو کننده اشتعال‌زا هستند، توضیح داد: شهروندان گرامی از آتش زدن این مواد جدا خودداری کنند چرا که سبب ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهند شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس آتش به پا کردن در نزدیکی خودرو‌ها و درختان را از دیگر خطر‌های احتمالی بروز حوادث ناگوار برشمرد و افزود: برای برگزاری یک جشن در کمال امنیت و سلامت باید به تمامی نکات توجه شود.

سبحانی در دسترس بودن خاموش‌کننده‌های دستی و کپسول‌های آتش‌نشانی در دورهمی‌ها و مهمانی‌های چهارشنبه‌سوری را یکی از الزامات برشمرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم در هنگام وقوع حادثه با حفظ خونسردی و انجام اقدامات لازم برای کنترل اولیه با شماره ۱۲۵ تماس گرفته تا مامورین ما در اسرع وقت به محل وقوع حادثه اعزام شوند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش صحیح و درست به شهروندان یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار در این شب است، ادامه داد: سازمان آتش نشانی از طرق مختلف اعم از مجازی و حضوری آموزش‌های لازم را به تمام اقشار جامعه در رده‌های سنی مختلف داده است.

این مقام مسئول آموزش به دانش‌آموزان را از کار‌های مهم در راستای آگاه‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به اهمیت این موضوع در هر هفته تقریبا دو یا سه مرحله آموزش برای دانش‌آموزان از طریق بازدید‌های حضوری در مدارس و مراکز آتش‌نشانی انجام می‌شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس با اشاره به جلسه‌ای که صبح امروز ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ با همکاران خود در رابطه با اجرای اقدامات مورد نیاز در شب چهارشنبه‌سوری صورت گرفته بود، تصریح کرد: از روز سه‌شنبه تمام نیرو‌ها در چهار ایستگاه آتش‌نشانی گنبدکاووس آماده باش کامل هستند همچنین در دو نقطه شلوغ شهر ماشین‌های آتش‌نشانی مستقر خواهند شد.

سبحانی چهارشنبه‌سوری را یکی از جشن‌ها و رسوم قشنگ مردم ایران در اواخر سال دانست و اظهار کرد: باید همه بکوشیم تا در برگزاری این جشن بزرگ اتفاقی ناگوار سبب تلخ شدن کام مردم عزیزمان نشود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار