معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کردستان گفت: پلیس با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان آرامش مردم در آستانه آخرین چهارشنبه سال برخورد قانونی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 09 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، علی مجیدی امروز (شنبه، ۱۹ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال، رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اقدامات پرخطر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد.

به گفته او، مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی را سرقت و آن را خالی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان کردستان با تاکید بر اینکه والدین باید با نظارت بیشتر بر رفتار فرزندان خود مراقب اغفال شدن آن‌ها توسط کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی باشند، بیان کرد: خرید و استفاده از وسایل مخاطره‌آمیز شب چهارشنبه آخر سال علاوه بر تأثیر منفی بر اقتصاد، آرامش مردم را در آستانه بهار سلب می‌کند.

مجیدی اظهار کرد: باید با ممانعت از خریدن وسایل ممنوعه و خطرناک، بذر وحشتی را که قاچاقچیان این کالا در جامعه کاشته‌اند، از ریشه بخشکانیم.

وی گفت: خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه، جرم است و متخلفان مطابق قانون مجازات می‌شوند.

او در ادامه به نحوه فعالیت صنوف در ماه رمضان هم گریزی زد و بیان کرد: متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها و رستوران‌های بین راهی با گرفتن مجوز از مراکز ذی‌ربط، ضمن رعایت شئون اسلامی و متناسب‌سازی فضا‌ها و پوشاندن فضای خود به نحوی که از بیرون قابل دیدن نباشد، می‌توانند به مسافران خدمات ارائه کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت سایر اماکن پذیرایی بدون مجوز ویژه ماه رمضان، از یک ساعت قبل از اذان مغرب افطار مجاز است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار