همایش بین المللی فضای مجازی پاک با حضور مسئولان، محققان و صاحب نظران این حوزه امروز ( یکشنبه ) در سالن همایش های وزارت کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹ 08 March 2015

به گزارش ایرنا، رییس همایش بین المللی فضای مجازی پاک در مراسم افتتاحیه این همایش گفت:هم افزایی اندیشه ای، فرهنگی و دانشی برای رسیدن به فضای مجازی پاک، تبادل نظر محققان و صاحب نظران و بررسی فرصت ها، چالش ها و آسیب ها از مهمترین اهداف این همایش است.

رسول جلیلی، حفظ، تحکیم و صیانت از نهاد خانواده در فضای مجازی، دکترین فضای مجازی پاک و افق های آینده، فناوری های سلامت فضای مجازی، آسیب های فضای مجازی و نحوه تأمین سلامت فضای مجازی را از جمله محورهای این همایش اعلام کرد.

وی اظهار کرد:امر به معروف، نهی از منکر و قول سدید در فضای مجازی، نقش رسانه ها، اپراتورهای مخابراتی، سمن ها، صنعت و مردم در سلامت فضای مجازی، اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی مجازی پاک و نیز راه حل های جهانی و بین المللی به کاربرده شده در تأمین سلامت فضای مجازی از دیگر محورهای این همایش است.

جلیلی بیان کرد:این همایش در راستای بومی سازی ابزارهای فضای مجازی کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی و ایجاد جریان مناسب تعاملی برای فضای مجازی پاک به عنوان دغدغه جامعه و ارائه راهکارهای ایجابی برای حل مسائل فضای مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه گفتمان پیرامون اینترنت پاک در کشور ضعیف و مظلوم واقع شده است افزود: ضروری است این بحث، مورد آسیب شناسی کارشناسانه قرار گیرد، چرا که در زمینه مواجه با چالش های حاشیه ای فضای مجازی در ایران دیر اقدام شده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در کشور اظهار کرد:مولفه های فضای مجاری همه زندگی افراد از کسب کار تا آلودگی هوا و آموزش تا سیستم های خدماتی را در بر می گیرد، لذا باید برنامه ریزی جدید دراین زمینه صورت گیرد.

جلیلی توسعه فضای مجازی، افزایش محتوا و پالایش را از مهمترین اقدامات در فضای مجازی اعلام کرد و گفت:با کمبود محتوای همخوان با ارزش های دینی و ملی در این فضا مواجه هستیم که باید فکر اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: 18 مقاله در حوزه فضای مجازی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که 5 مقاله برتر به صورت سخنرانی ارائه می شود.

در این همایش یک روزه که در سالن همایش وزارت کشور درحال برگزاری است، به موضوعاتی مانند حیات طیبه در فضای مجازی، سلامت فضای مجازی، فضای مجازی سالم و مفید و ایمن در جمهوری اسلامی و حریم خصوصی در فضای مجازی پاک به آن پرداخته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار