استاندار مرکزی گفت: کنسرسیوم اقتصادی استان شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 09 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در شرکت ماشین سازی اراک اظهار کرد: ماشین سازی اراک یک ظرفیت بی نظیر در صنعت کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اگر خواهان حرکت اقتصاد کشور هستیم تا از بلای خام فروشی رها شویم، باید به صنایع توجه کنیم. تا زمانی که خام فروشی در کشور اصلاح نشود، قطعا اقتصاد کشور به سطح شایسته نخواهد رسید.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تولیدات ماشین سازی اراک همواره جزو اولین ها بوده و همواره این توانمندی خود را حفظ کرده است، افزود: کنسرسیوم اقتصادی استان شکل گرفته و بزرگان صنعت به این کنسرسیوم پیوسته اند و به دنبال توسعه و معرفی تولیدات صنعتی استان هستیم.

وی اظهار کرد: با تولید این راکتور فوق سنگین ایران در لیست ۵ کشور تولیدکننده این تجهیز در جهان قرار گرفته است، افزود: البته با این اقدام فقط یک گام کوچک از خام فروشی فاصله می گیریم و باید زنجیره تولید متانول در کشور تکمیل شود. تولید، تبدیل و صادرات متانول جزو اولویت های صنایع پتروشیمی است تا به عنوان بازیگر در صنعت پتروشیمی جهان جایگاه خود را ارتقا ببخشیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه از سهامدار عمده شرکت انتظار می رود توجه ویژه به ماشین سازی داشته باشد، گفت: ماشین سازی اراک یک پدیده منحصر به فرد است و باید زمینه بازسازی و ارتقای این صنعت فراهم شود. استان آمادگی دارد که در کنار صندوق و ماشین سازی باشد تا ارتقای این مجموعه رقم بخورد.

وی تصریح کرد: کارگروه ویژه ای را می توان در شرکت مستقر کرد تا بازسازی و نوسازی آن برنامه ریزی شود و به جایگاه بین المللی اصلی خود دست یابد که تحقق این مهم قطعا اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار