دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از فعالیت ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور خبر داد و گفت: استان خراسان جنوبی کتابخانه مرکزی ندارد و وجود کتابخانه مرکزی جز ضروریات محسوب می‌شود و تاثیر آن بر روی کل استان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 03 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی رمضانی ظهر امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کشور ایران از جهت شبکه کتابخانه‌ها و دسترسی به آن جزو ۲۰ کشور برتر جهان و جزو پنج کشور برتر آسیا است.

وی با بیان اینکه در کشور ما بیش از سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه وجود دارد بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، شبکه‌ای که در حوزه کتابخانه‌های عمومی در کشور وجود دارد، جزو بهترین و گسترده‌ترین شبکه‌ها در منطقه و جهان اسلام است.

عضویت بیش از ۱۰ میلیون نفر در کتابخانه‌های عمومی کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در کشور ایران بیش از ۶۰ نوع خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری و اطلاع رسانی به مردم ارائه می‌شود، گفت: همچنین بیش از ۳۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت می‌کنند.

رمضانی از فعالیت ۳ میلیون نفر در کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه‌های عمومی کشور هستند و بحث ارتباط مدارس با کتابخانه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

لزوم احداث کتابخانه در کنار مسجد و مدرسه برای نجات انسان

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه امروز نسل جوان و انقلابی باید ضایعاتی که در تاریخ قبل از انقلاب در زمینه کتاب و فرهنگ مکتوب داشتیم را جبران کنند، بیان کرد: کتاب خوب، کتابی است که هم در آن تخصص لازم و هم تعهد و امانت کامل و به روز باشد و در کنار مدرسه و مسجد قرار گیرد.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی ادامه داد: سلامت تن و روح انسان به این است که غذای سالم مصرف کند و در روایات آمده که بالاتر از تغذیه جسم، تغذیه روح قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید در راستای اشاعه معارف دینی و انواع و اقسام قشر‌های علمی و آثار باقیمانده از گذشتگان حرکت کنید و کتابخانه در کنار مسجد، مدرسه، نجات نسل انسان و دانشگاه و منافع مردم است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار