رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات کرمانشاه:
رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: ۸۰ تخلف انتخاباتی توسط ناظران مربوطه در حال بررسی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 01 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی صفدری شامگاه امروز (یازدهم اسفند ماه) با حضور در ستاد انتخابات استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز فرایند انتخابات عوامل مربوطه به موقع در سراسر کشور حاضر شدند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی برای رای مردم احترام ویژه‌ای قائل هستیم و ۴۰ انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم، برای در نظر گرفته شدن رای سالم و محکم مردم بازرسی نیز به عنوان نقش تکمیل کننده در هر شعبه وجود دارد.

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: هزار و ۶۷۰ بازرس در استان برای شعب ثابت و سیار شهری و روستایی در فرایند انتخابات مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد صد بازرس و ۷۰ سر بازرس در استان و همچنین به ازای هر شهرستان یک بازرس ویژه در نظر گرفته شده است؛ در شهرستان کرمانشاه دارای چهار بازرس ویژه هستیم، مجموعاً ۱۷ بازرس ویژه در استان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

صفدری ادامه داد: مجموعاً ۲ هزار نفر در حوزه بازرسی مشغول به فعالیت هستند، هر شهرستان دارای یک هیئت بازرسی متشکل از پنج الی هشت عضو است و نزدیک به صد نفر از اعضای اصلی هیئت بازرسی هستند.

وی اضافه کرد: کمیته بازرسی انتخابات دارای ۲ وظیفه اصلی است که وظیفه نخست دقت در رعایت فرایند قانونی انتخابات و دوم بررسی تخلفات حوزه تبلیغات و خرید و فروش رای است.

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: برای نخستین بار امسال یک برنامه برای ثبت تخلف توسط بازرسان فراهم شده که تاکنون ۴۷۸ گزارش تخلف در این برنامه ثبت شده، ۳۹۸ گزارش پس از بررسی توسط سر بازرس ویژه تخلف محسوب نشده و ۸۰ مورد نیز در دست بررسی است.

وی در پایان گفت: تا این لحظه هیچ تخلفی که موجب خدشه و خلل در اجرای فرایند انتخابات باشد در هیچ شعبه‌ای گزارش نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار