دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه، چگونگی فعالیت جبهه ها و احزاب سیاسی را در تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 28 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه مهدی شکیبامهر در جمع خبرنگاران روز چهارشنبه با اشاره به ماده (۸) «قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «آیین نامه اجرایی» مصوب آن، در خصوص نحوه فعالیت جبهه ها و ائتلاف‌های سیاسی جهت اعلام فهرست های انتخاباتی، افزود: صرفاً احزاب و جبهه‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را به‌صورت مجزا برای حوزه‌های انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسی­‌های آن حوزه انتخابیه تنظیم و با توجه به سطح فعالیت ملی و یا استانی آن حزب و جبهه به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها اعلام کنند.

وی عنوان کرد: احزاب و جبهه‌های سیاسی مکلفند، فهرست خود را جهت ارائه به ستاد انتخابات و یا فرمانداری، با قید عنوان فهرست، طی نامه مکتوب با امضای دبیر­کل یا نماینده قانونی آن حزب یا جبهه‌ و به ضمیمه موافقت کتبی نامزدها برای عضویت در فهرست، ارسال نمایند. آگهی اسامی نامزدها و فهرست‌های یاد شده پس از تأیید ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها منتشر می شود.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان، "پس از اعلام رسمی حمایت گروه ها، مجامع و اقشار مختلف از نامزد مورد نظر، وی می تواند حمایت آنان را در آثار تبلیغاتی مجاز خود، درج و منتشر کند."

وی افزود: چنانچه نامزدهای انتخابات بخواهند در آثار تبلیغاتی خود از اعلام نظر، نام، تصویر یا نماد شخصیت‌ها، مقامات اشخاص حقیقی حقوقی، احزاب و گروه‌ها در تایید خود استفاده کنند، لازم است اعلام نظر کتبی و امضا شده ایشان تسلیم هیات استانی بررسی تبلیغات گردد. البته اعلام نظر شخصیت ها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسوولیت آنها باشد.

شکیبامهر گفت که ستاد انتخابات انتظار دارد در راستای شاخص های چهارگانه انتخابات؛ مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، همه فعالان سیاسی در عرصه انتخابات نسبت به رعایت چارچوب های قانونی در تبلیغات و فهرست های انتخاباتی دقت نظر داشته باشند.

لازم به ذکر است، منظور از احزاب و جبهه های سیاسی در این اطلاعیه، موضوع ماده ۱ قانون «نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی» مصوب ١٣٩۴/١١/۴ است که آخرین فهرست آنها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ منتشر شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار