معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر ضرورت ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در شهر‌های استان تا پایان سال و آغاز سفر‌های نوروزی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 20 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمد حمیدی امروز (یکم اسفند ماه) در جمع مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک استان در معاونت عمرانی استانداری سمنان، اظهار کرد: ضرورت دارد در راستای مدیریت ترافیک و تسهیل در عبور و مرور مردم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اقدامات لازم در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی به لزوم آمادگی استان برای سفر‌های پایانی سال اشاره و بیان کرد: با توجه در پیش بودن تعیطلات نوروزی، در راستای ایجاد جذابیت برای مسافران و تحقق شعار ستاد خدمات سفر مبنی بر ارائه خدمات مطلوب و افزایش ماندگاری مسافران، باید به بهسازی و زیباسازی سیما و منظر شهری در شهر‌های استان توجه بیشتری شود.

معاون استاندار سمنان بر لزوم تلاش برای کاهش تصادف‌ها در استان تاکید و اظهار کرد: بررسی تقاطع‌ها، اتصال دسترسی‌های فرعی به اصلی و نقاط حادثه‌خیز درون شهری، یکی دیگر از موارد با اهمیت است.

وی ادامه داد: پلیس راهور موظف است با همکاری شهرداری‌ها دلایل تصادف‌های منجر به فوت در این نقاط حادثه‌خیز را احصا و با هدف بررسی و ارائه پیشنهاد‌های لازم در راستای ایمن‌سازی نقاط، به کمیسیون ترافیک استان ارائه کند.

معاون استاندار سمنان از کاهش هفت درصدی تصادف‌های منجر به فوت در راه‌های استان به‌عنوان یک دستاورد خوب نام برد و گفت: امسال با وجود افزایش ۱۰ درصدی تردد در جاده‌های برون‌شهری استان به‌واسطه اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌های مطلوب، تصادف‌های منجر به فوت در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت تلفات جاده‌ای در راه‌های فرعی استان، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان موظف است نسبت به بازدید از راه‌های فرعی به‌طور مستمر اقدام و با انجام شانه‌سازی، نقاط حادثه‌خیز در مسیر‌ها را ایمن کند.

حمیدی تاکید کرد: راه ایوانکی به آبسرد یکی دیگر از محور‌های مواصلاتی است که باید با هدف افزایش ایمنی مسافران و تردد ایمن در آن، عملیات اجرایی رفع نقص نقاط حادثه‌خیز در آنجا در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مسیر تهران - مشهد یک محور مواصلاتی بین‌المللی است، از تردد سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون نفر مسافر و زائر امام هشتم (ع) در این مسیر خبر داد و اظهار کرد: حفظ جان مسافران و زائران از طریق به‌کارگیری اقدامات لازم و پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌های مدون و عملیاتی، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کلی استاندار سمنان، ستاد خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار