استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان سامان ۵۶ پروژه را افتتاح و کلنگ‌ ۶ پروژه را بر زمین زد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 13 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری، امروز، ۲۴ بهمن ماه در شورای اداری شهرستان سامان ضمن تبریک اعیاد شعبان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی منشا خدمات بزرگ در سطح ملی، استانی و شهرستانی بوده است.

وی افزود: ۲۲ بهمن امسال مردم با بصیرت استان و همچنین شهر سامان حماسه آفریدند و راهپیمایی با حضور پرشور مردم برگزار شد که این نشانگر ایجاد باروقه امید میان مردم است که نشان می‌دهد هرچه دشمن قصد ایجاد خدشه داشته باشد عکس آن اتفاق می‌افتد، در حقیقت همدلی و انسجام افزایش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه در دو سفر استانی رئیس جمهور همه دغدغه‌ها به مصوبه تبدیل شده است، تصریح کرد: باید به صورت هفتگی مدیران به شهرستان‌ها سفر کنند و مسائل را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده و اهتمام لازم برای حل مشکلات انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امروز ۶۲ پروژه در شهرستان سامان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد که ۵۶ پروژه افتتاح و ۶ پروژه کلنگ زنی می‌شود و میزان ارزش ریالی پروژه‌ها ۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی ایجاد چمن مصنوعی هوره، آسفالت حیاط مدارس، احداث مدرسه ۹ کلاسه خیری، سالن ورزشی آموزش و پرورش را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش در شهرستان سامان طی دو سال گذشته برشمرد.

حیدری به بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری خانگی در شهرستان و برخی روستاها، نصب او ال پی و فیوزبندی اصلی شهر سامان اشاره و بیان کرد: لازم است در زمانبندی مشخص کل فیبر نوری شهرستان انجام شود، زیرا این امر ارتباط ماندگار، پایدار و مدونی است که اگر انجام شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد همچنین خلأ‌هایی که در تلفن ثابت و همراه وجود دارد در زمانبندی مشخص برطرف شود.

وی با اشاره به لزوم احداث بازارچه در شهر‌های استان، تصریح کرد: لازم است در اسرع وقت این بازارچه در شهر سامان نیز راه‌اندازی شود، یعنی چندین غرفه برای کالا‌های اساسی به منظور تنظیم بازار و کاهش تورم، چند غرفه مختص میوه و تره بار و چند غرفه برای صنایع دستی اختصاص داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به انتقال گاز برای ۱۶۰ مجتمع چند منظوره، اجرای شبکه گاز گلخانه‌ای، اجرای شبکه گاز مسکن مهر از جمله اقدامات شرکت گاز در سطح شهرستان بیان کرد و گفت: لازم است مشکلات گازی شهرستان برطرف شود.

وی گفت: راه‌اندازی تعاونی زنان سرپرست خانوار، افتتاح کارگاه حمایتی و تولیدی برای معلولان، ارائه تسهیلات، ارتقای کمپ ترک اعتیاد از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی بوده که لازم است با بررسی میدانی مشکلات برطرف شود.

حیدری به احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی در قرا قوش، اصلاح فیلتر شنی در چم‌عالی، تکمیل تصفیه خانه آب آشامیدنی روستای گرمدره، اصلاح شبکه آب آشامیدنی مارکده اشاره کرد و افزود: لازم است در راستای تامین آب سالم شبکه‌هایی که دچار فرسودگی بوده اصلاح آن‌ها و افزایش ظرفیت مخازن در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به احداث پیش بیمارستان در شهر سامان و احداث خانه بهداشت در ۵ روستای شهرستان، بیان کرد: لازم است درمانگاه تامین اجتماعی تکمیل و تجهیزات برای بیمارستان و درمانگاه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر تسریع دادن به شهرک فناوران سامان از سوی صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و راه و شهرسازی به منظور رفع دغدغه مردم تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره ۱۵ و ۱۶، راه‌اندازی مجدد دو واحد راکد در شهرک صنعتی و اجرای طرح پایش واحد‌های صنعتی شهرستان سامان از اقدامات صمت است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان سامان شهرستان فرهنگی با وجود اندیشمندان و هنرمندان بسیار بوده لازم است مراکز فرهنگی آن تکمیل شود.

حیدری با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: اشتغال خانگی بحث مهمی است که باید به این مساله سرعت داده شود.

وی اعطای ۱۵۰ مورد تسهیلات کم بهره، آغاز عملیات اجرایی ۱۷۴ واحد مسکن ملی در شهر سامان، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در سطح شهرستان، اجرای ۱۲ مورد طرح هادی روستایی، شناسایی ۸ سایت مسکن در روستا‌ها را از جمله اقدامات بنیاد مسکن در سطح شهرستان برشمرد و گفت: لازم است در شهر‌ها و روستا‌ها مسکن ملی سر و سامان گیرد و واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت انجام شود.

حیدری اضافه کرد: باید اصلاح راه‌ها، ایمنی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از پروژه‌های بسیار مهم شهرستان سامان ۳۱ طرح کشاورزی بود که به ۱۷ طرح رسید و بعد از ۲۰ سال مشکلات به صورت مشترک از سوی آب منطقه و جهاد کشاورزی برطرف شد، از طرفی لازم است شرکت آب منطقه‌ای مشکلات انشعاب آب دامداری‌ها، گلخانه‌ها و سایر طرح‌های اقتصادی را برطرف کند.

وی لایروبی قنوات و مسیل‌ها، احداث شهرک تخصصی بادام، احداث مجتمع دامداری، احداث ۲۵۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار و احداث ۱۳ هزار متر مربع گلخانه در سطح شهرستان را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: باید هرچه سریعتر واگذاری مجتمع‌های دامداری به نتیجه برسد همچنین احداث شهرک تخصصی بادام در حال پیگیری بوده که امیدواریم هرچه سریع‌تر پروانه‌ها اعطا شود.

حیدری با بیان اینکه توسعه گلخانه جزو سیاست‌های دولت است، تصریح کرد: لازم است توسعه این امر در سطح شهرستان صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حقیقت سیاست این است که ارتباط جاده‌ای مرکز استان با شهرستان‌ها و شهرستان با استان‌های همجوار چهار بانده شود، در سفر اول اعتبار جاده سامان به تیران ۱۲۰ میلیارد تومان بود که پیگیری‌ها انجام خواهد شد تا به این پروژه سرعت داده شود، البته پل ورودی سامان جزو این اعتبار دیده شده است.

حیدری بیان کرد: اعتباری از سوی دولت از محل ارزش افزوده و درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود که لازم است دهیاری‌ها با کمک بنیاد مسکن آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها را انجام طرح هادی نیز انجام شود، در حقیقت اگر هم‌افزایی صورت گیرد خروجی مطلوبی حاصل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار