شهروندان و قایقرانان از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 13 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، پیام مساعدی کارشناس هواشناسی بوشهر در تشریح نقشه‌های هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز تا ظهر چهارشنبه، وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

به گفته وی از انتهای روز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جو به استان و تداوم فعالیت آن طی روز‌های پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، ضمن افزایش سرعت وزش باد و پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران در سطح استان و روی دریا مورد انتظار می‌باشد.

این کارشناس هواشناسی بوشهر درباره پیش‌بینی وضعیت جوی استان گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب در نواحی جنوبی استان افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی است.
به گفته مساعدی جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل شب در مناطق جنوبی گاهی ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت است.
وی ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمترپیش‌بینی کرد و گفت: زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۰، مد اول ساعت ۱۰:۱۵، جزر دوم ساعت ۱۵:۵۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۵۵ خواهد بود.

مساعدی با بیان اینکه وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی از اواخر وقت چهارشنبه شروع و تا اواخر وقت جمعه پایان خواهد یافت، گفت: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر از مخاطره پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی بوشهر با اشاره به صدورهشدار دریایی سطح زرد به ایسنا گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال موقت در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از مخاطرات پیش‌رو است.

مساعدی به شهروندان و قایقرانان توصیه کرد که با اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی را اتخاذ کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار