پوستر جشنواره ملی تئاتر خیابانی "دقیقه ۵۵" با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام در منزل شهیدان "مراد آذرخش" و "حمیدرضا رضایتی" از شهدای زمین فوتبال چوار رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 12 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار" روز یکشنبه در این مراسم، با اشاره به اینکه بسیار خرسندیم که در روز پیروزی انقلاب اسلامی دیدار با خانواده های شهدا نصیب ما شد، اظهار کرد: آرامش و امنیت نظام و کشور ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است.

وی با بیان اینکه بمباران زمین فوتبال چوار جزو حوادث نادر در دنیا است، افزود: شهدای این حادثه جزو مظلوم ترین شهدای دفاع مقدس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: حادثه زمین فوتبال چوار نمادی از مظلومیت های مردم استان در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های شهدا برای ما درس است، گفت: وظیفه داریم مسیر و راه شهدا را ادامه دهیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی "دقیقه ۵۵" گفت: این جشنواره یادمان واقعه بمباران زمین فوتبال چوار به صورت همزمان در استان های منتخب از روز ۲۳ بهمن ماه همزمان با سالروز بمباران زمین فوتبال چوار آغاز و در روز ۲۷ بهمن ماه به پایان می رسد

"سعید خیراللهی" افزود: واقعه بمباران زمین فوتبال چوار از حوادث نادر دنیای فوتبال است که رژیم بعث با نقض تمامی قوانین و معاهده های بین المللی در بمباران مناطق شهری نه تنها بازیکنان بلکه کودکان حاضر در زمین مسابقه را به شهادت رساند.

وی افزود:حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در شناساندن این واقعه و مظلومیت شهدای زمین فوتبال چوار به جهانیان با همکاری استانداری ایلام و دستگاه های فرهنگی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

خیرالهی، خاطرنشان کرد: گروه های پذیرفته شده در این جشنواره، در سه نوبت نمایش خود را در استان خود و در مکان‌های منتخب با حضور عموم مردم اجرا خواهند کرد و پس از داوری آثار از طریق فیلم، برگزیدگان آن، در هفته هنر انقلاب معرفی خواهند شد.

وی گفت: پس از انتشار فراخوان، آثار نمایش خیابانی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی آثار توسط هیات بازبینی جشنواره، ۱۷ اثر نمایشی از ۱۳ استان کشور به مرحله اجرای عمومی راه پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این مراسم، با اشاره تاکید رهبر فرزانه انقلاب برای معرفی زمین فوتبال چوار، اظهار کرد: احداث فاز دوم ورزشگاه شهدای چوار شامل سکوی تماشاگران، سه هزار نفره این ورزشگاه در مدت پنج ماه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

"شهاب شهبازی" گفت: تمامی تلاش خود را در جهت تکمیل و بهره‌برداری این پروژه به کار خواهیم گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار