به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر و عید مبعث به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه‌ی ویرا، اختتامیه‌ی هفتمین دوره‌ی المپیاد ملی ویراکاپ در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 10 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در اختتامیه‌ی هفتمین دوره‌ی المپیاد ملی ویراکاپ در مرکز سه‌راه برق کانون، ضمن تبریک عید مبعث و خیرمقدم به میهمانان تشکر از شرکت‌کنندگان، گفت : تمامی شما شرکت‌کنندگان عزیز از افتخارات سرزمین هستید، الگو افتخاری برای آینده که با یادگیری خود پا به سیره‌ی علمی و عملی گذاشته اید.

وی افزود: حال که شما این مسیر تکامل را یافته و انتخاب نموده‌اید پا در عرصه‌ای گذاشته‌اید که مسیر علمی و انسانی را طی می‌کند و در آینده‌ی بشریت اثرگذار و راهگشا است و بنا به فرمایشات پیامبر (ص)، در مسیر رشد و تعالی گام بردارید که خدا هم از شما راضی می‌شود. شما می‌توانید دانشمندان فردای این سرزمین باشید و من به سهم خود از شما ممنونم که به عرصه‌های علمی قدم نهادید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خطاب به والدین حاضر در اختتامیه، ضمن اشاره به نقش پراهمیت و اثربخش والدین در مثلث تربیتی، تصریح کرد: حمایت والدین از فرزندانتان باعث می‌شود تا در عرصه‌های پیشرفت قرار گیرند و اگر شما نباشید این مثلث تربیتی شکل نمی‌گیرد و ناقص خواهد ماند.

وی ادامه داد: این نقش‌آفرینی والدین است که پیش‌برنده هست؛ شما فرزندان نیز باید نشان دهید که قدردان این زحمات هستید و دست‌بوس پدر و مادر عزیز خود باشید که از همه‌چیز خود گذشتند تا شمارا بپرورانند تا به مقصد برسید.

خیاط زنجانی تأکید کرد: این اتفاق مبارک با زحمات یک گروه مجرب، توانمند، متخصص و منسجم شکل گرفت و به وقوع پیوست و از زحمات یکایک همکارانم در مجموعه‌ی کانون استان و همکاران موسسه‌ی ویرا که با تلاش شبانه‌روزی خود توانستند به بهترین شکل ممکن، اهداف تعریف‌شده را محقق سازند و این اتفاق را به‌خوبی رقم بزنند، تشکر می‌کنم.

وی به معرفی کانون و دستاورد‌های آن در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و ... و فعالیت‌های ویژه‌ی آن پرداخت و از کودکان و نوجوانان حاضر دعوت کرد برای عضویت در کانون به مراکز سراسر استان بروند و تصریح کرد: لحظات شما در کانون، لحظات دل‌نشین زندگی خواهد بود و موقعیتی برای لذت‌بخش شدن لحظاتی که پیش رو خواهید داشت.

در این مراسم علی عادلی مدیر موسسه‌ی ویرا گفت: در هفتمین دوره المپیاد ملی ویراکاپ میزبان ۴۰۰ شرکت‌کننده در لیگ‌های مختلف، باانرژی خاص و ذوق ویژه، بودیم و ازنظر ما همه برنده هستند، چون شرکت در یک لیگ کشوری جسارت زیادی را می‌طلبد.

وی در خصوص نحوه‌ی داوری و انتخاب برگزیدگان و جوایز آن‌ها توضیحاتی را ارائه داد و چنین رویداد بزرگی را از اعتبار و تلاش بی‌وقفه‌ی ویرا و کانون استان دانست.

در ادامه تجلیل از پروفسور محمدمهدی خدایی که عضو هیات علمی دانشگاه رازی و دانشمند برتر جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ و عضو ۲۸۸ دانشمند برتر جهان که مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه، ایشان را دانشمندی متعهد و دین‌مدار معرفی فرمودند از دیگر برنامه‌هایی بود که صورت پذیرفت.

در ادامه با مدال و لوح تقدیر و اهدای جوایز، از برگزیدگان هفتمین دوره المپیاد ملی ویراکاپ در زمینه‌های چرتکه، رباتیک، ریاضیات، برنامه‌نویسی، الکترونیک، محاسبات سریع و زبان انگلیسی تقدیر به عمل آمد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار