مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اشتغالزایی برای ۱۲۰۰ مددجو با تضمین ۲۰ ساله خرید برق در شهرک انرژی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 06 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، علی دهباشی پور در نشست تعاملی کمیته همیاری استان قزوین با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات تامین اجتماعی استان برگزار شد، بعد از ۱.۵ سال پیگیری در شهرک انرژی، توانستیم بخشی از اشتغال در این منطقه را به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اختصاص دهیم که در کشور سابقه نداشته است و اشتغال تجمیعی برای ۱۲۰۰ مددجو با تضمین ۲۰ ساله خرید برق انجام می‌شود.

وی افزود: داخل شهرک انرژی یک نیروگاه ۵ کیلوواتی با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای هر مددجو در نظر گرفته شده که نیاز به حضور افراد نیست و خرید برق و پرداخت اقساط توسط وزارت نیرو انجام می‌شود و مابه التفاوت سود حاصله به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: ۳۰ هکتار زمین از منابع طبیعی و آبخیزداری درخواست داده‌ایم که موافقت اولیه در استان انجام شده و منتظر نتیجه سازمان ملی زمین هستیم که سال آینده احداث دو نیروگاه سه مگاواتی آغاز و با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر فاز اول آن کلید می‌خورد.

دهباشی پور خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر دستورالعمل‌های نیروگاه تجمیعی و حمایتی توسط وزارت نیرو مصوب و ابلاغ شده است.

این مسوول تصریح کرد: میزان اقساط برای مددجویان هر سال ثابت است، اما نرخ برق افرایش می‌یابد و بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان درآمد ماهانه برای مددجویان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین توضیح داد: از قالب مولدسازی، زمین‌ها اعلام و طرح‌ها به کمیته وزارت خانه اعلام شده که کار مولدسازی تمام ساختمان‌ها را در دستور کار قرار دادیم و مبلغ مولدسازی بیش از ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.

دهباشی پور افزود: با اجرای مولدسازی می‌توان به ساخت مراکز نواب در چند طبقه، مراکز دندانپزشکی تحت بیهوشی با توجه به پای کار آمدن خیرین و ... اشاره کرد که مرکز حرفه آموزی مشترک با فنی و حرفه‌ای هم در دست اقدام است تا جامعه هدف بهزیستی از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شود.

وی این را هم گفت که پس از ۱۲ سال، به ساختمان جدید اداره کل بهزیستی استان قزوین منتقل شدیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار