رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره گفت: با راه‌اندازی سیستم«فیلتراسیون»پساب صنعتی در یکی از واحدهای سیلیس خرم‌دره برای اولین بار آلودگی«سیلیسی»این واحد به صفر رسید.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 05 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، محمد هادی کاظمی، رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره عصر امروز در مراسم افتتاح سیستم فیلتراسیون پساب صنعتی شرکت‌های معدن‌کاران نسوز و خرم صنعت ماندگار، اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان است و برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه روزانه ۵۵ متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: این پروژه سبب می‌شود که این واحد‌ها هیج‌گونه پساب خروجی نداشته باشند که همین موضوع سبب جلوگیری از آلودگی آب و خاک نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبلاً از استخر‌های ذخیره دوغاب در این واحد‌ها استفاده می‌شد که با راه‌اندازی این سیستم همه این استخر‌ها حذف شدند، ادامه داد: خود پسماند‌ها نیز به عنوان مواد اولیه شرکت‌های سیلیس بوده که به عنوان مواد اولیه تولید بلوک‌های سبک ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه استفاده از سیستم فیلتر پرس در صنایع فرآوری آهن، روی و ... مرسوم است، ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌های احداث و نگهداری این سیستم بالا بوده و توجیه اقتصادی کمی برای صنایعی مانند سیلیس دارد اکثر تولید کنندگان از آن استقبال نمی‌کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره با اشاره به وجود بحران آب در کشور، متذکر شد: هدف از راه‌اندازی این سیستم صرفا صرفه‌جویی در مصرف آب و کمک به حفظ محیط‌زیست است که به عنوان مشکل و بحران جدی در کشور مطرح هست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد تولیدی سیلیس در کشور وجود دارد که یکی از این مجموعه‌ها در خرم‌دره فعالیت می‌کند، متذکر شد: تفاوت این شرکت با سایر شرکت‌ها در نگاه نو تلاش‌گران آن است که برای اولین‌بار در کشور با راه‌اندازی سیستم فیلتر پرس آلایندگی را به صفر رسانده‌اند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار