مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی استان در دهه مبارک فجر آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 03 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همه خانوار دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالا برگی دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است.

وی گفت: ما به التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال را از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ ریال را از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

جعفری اظهار کرد: اعتبار جدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی علاوه بر یارانه فعلی بوده و خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

وی گفت: دهک‌های یک تا هفت مشمول اعتبار جدید هستند و یارانه بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

جعفری گفت: تاکنون پایانه‌های فروش کالابرگ الکترونیکی در بیش از یک هزار فروشگاه خُرد و ۱۳۴ شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان فعال شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار