رئیس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه خبر داد؛
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: مجوز لازم برای استخدام ۱۰ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه طی پنج سال داده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 03 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، یزدان فلاحی ظهر امروز شنبه (چهاردهم بهمن ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر کارهای نسبتا خوبی انجام داده‌ایم و حدود ۷۰۰ نفر نیرو در کل استان کرمانشاه داریم.

وی افزود: این ۷۰۰ نفر شامل اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف است که بخش اعظمی از آن‌ها به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند یعنی استخدام در دادگستری نیستند و ماهانه بابت زحماتی که می‌کشند مبلغی حدود ۲ الی ۶ میلیون تومان را دریافت می‌کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد یعنی ۴۳۰ نفر از افرادی که افتخاری کار می‌کنند در سن استخدام قرار دارند و مابقی افراد بازنشستگان ارگان‌های مختلف هستند.

وی عنوان کرد: در شورای حل اختلاف کار در ۲ بخش انجام می‌شود یک بخش آن شعبه‌های حکمی و بخش دیگر آن شعب صلحی هستند در قانونی که شهریور ماه امسال تصویب و از آذر ماه لازم‌الاجرا شد در این قانون به قوه قضائیه اجازه داده شده است تا در طی پنج سال ۱۰ هزار نفر را استخدام کنیم.

این مقام مسئول گفت: افرادی که استخدام شوند لزوما کارکنان شورای حل اختلاف نیستند و همه افراد می‌توانند در این آزمون شرکت کنند اما امتیازاتی شامل کارکنان شورای حل اختلاف در نظر گرفته شده است و تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد امتیاز خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید شعب حکمی از ما جدا خواهد شد و دیگر شعب حکمی نخواهیم داشت و به صورت دادگاه صلحی به زیر مجموعه دادگستری انتقال می‌یابند.

فلاحی بیان کرد: ما بر صلح و سازش متمرکز می‌شویم که شامل ستادهای صبر، موسسات میانجی‌گری و نهادهای داوری است و در ستاد صبر به همکاری همکاران نماینده ولی فقیه نیازمند هستیم.

وی ابراز کرد: ما در طی هفته ۲ روز را در مساجد هستیم و طی ۲ ماه اخیر در بیش از ۱۰ مسجد حضور داشته‌ایم و بین نماز مغرب و عشا با هماهنگی امام جماعت و هیئت امنا در خصوص قانون جدید و برنامه‌های جدید برای مردم توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم و بعد از نماز با برگزاری میز خدمت مشاوره رایگان به مردم ارائه می‌دهیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه اذعان کرد: در گذشته ورودی دادگاه‌های تجدید نظر ما در ماه ۱۳۰ الی ۱۴۰ پروند بوده است و طی چند ماه اخیر ورودی‌های ما از ۲۰۰ پرونده در ماه رد شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار