رییس جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی”شانا” در خراسان رضوی از ثبت نام 232 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حضور در شورای ائتلاف خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 02 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، غلامرضا بصیری پور در نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: مهمترین موضوعی که ما بر آن تاکید داریم بحث مشارکت سیاسی مردم است و سنگ بنای خود را بر شفاف سازی و اعتمادسازی مردم گذاشته ایم، به همین منظور رزومه کاندیداها از سوی یک تیم متخصص طی فرآیندی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته افراد در ابتدا میثاق نامه ای را امضا می کردند که در صورت عدم حضور در لیست انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کنند، اظهار داشت: ما با این امر مخالف هستیم و این میثاق نامه برای انصراف را حذف کرده ایم، همه افرادی که کاندیدا انتخابات مجلس هستند در صورت عدم حضور در لیست نیازی به انصراف ندارند بلکه برای حضور پرشورتر در انتخابات به فعالیت خود خارج از شورای ائتلاف می توانند ادامه دهند.

بصیری پور با توجه به اهمیت جهاد سیاسی در شرایط کنونی جامعه افزود: امیدواریم بتوانیم نقش موثری در بازگشت اعتماد به جامعه نخبگانی داشته باشیم چرا که ائتلافی که امیدآفرین نباشد حتما فرصت ها را اتلاف خواهد کرد.

ربیس شانا خراسان رضوی ادامه داد: براساس اختیارات شورای ائتلاف تمام تصمیم گیری ها برای بررسی سوابق نامزدها در مشهد انجام می شود و هیات موسس تا مرحله آخر این روند را ادامه خواهد داد، در نهایت اسامی پنج نفر تایید شده به تهران جهت اعلام نهایی ارسال می شود.

انتخاب 50 نفر از میان 232 نفر متقاضی

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی(شانا) نیز در این نشست گفت: ۲۳۲ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رزومه (کارنامک) خود را برای بررسی به این شورا و قرار گرفتن در فهرست نهایی ارسال کرده‌اند. از مجموع این تعداد نامزد، ۵۰ نفر که بیشترین امتیاز را در این بررسی به دست آورده اند به کارگروه دیگری مجددا دعوت شده و ضمن مصاحبه مجدد به مدت ۱۵ دقیقه برنامه کاری خود را مطرح می کنند.

عباس پارسایی راد افزود: افرادی که رزومه داده اند در یک کارگروه شاخصه های قابل سنجش آنها شامل توانمندی های تخصصی و عمومی، مقبولیت اجتماعی و سوابق بررسی می شود.

وی ادامه داد: در نهایت در مرحله جمع بندی، سوابق ۱۵ نفر از متنخبین این ۵۰ نامزد به علاوه نمایندگان مستقر و کنونی حوزه انتخابیه مشهد و کلات مجمع عمومی شورای ائتلاف استان بررسی شده و پنج نامزد نهایی انتخاب و به تهران اعلام می شوند.

پارسایی راد افزود: اگر نامزدی به این انتخاب اعتراض داشته باشد، می تواند به هیات داوری در تهران اعتراض خود را اعلام کرده و در نهایت تهران پنج منتخب نهایی شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را اعلام کرده و آقای «حداد عادل» اسامی این افراد را جهت بهره برداری در فهرست های انتخاباتی “شانا” به وزارت کشور ارسال می کند.

دبیر شانا گفت: بر اساس فضای موجود در شهرستانها گزینش نامزدها بر اساس ۲ برابر کرسی های حوزه انتخابیه در مجلس انجام می شود، البته به طور قطع حداقل ها در میان نامزدهای انتخابی باید رعایت شود.

وی بیان داشت: نباید بزرگان شهر را برای حمایت از یک ائتلاف و لیست خرج کنیم و بعد وقتی بواسطه برخی ندانم کاری ها اتفاقاتی برای لیست می افتاد از بزرگان شهر هزینه شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای اسلامی در خصوص ائتلاف با برخی چهره های جریان اعتدالی در دیگر حوزه های انتخابیه استان گفت: مطابق اساسنامه و شرایطی که برای فعالیت و همکاری شورای ائتلاف در استان با سایر جریانات و احزاب تعیین شده، موضوع همکاری با چهره های اعتدالی منتفی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار