مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان پوشش بیمه‌ای دانشجویان از تعهدات بیمه سلامت است، گفت: طبق مکاتبه با دانشگاه‌های فعال در استان برای برقراری این پوشش بیمه‌ای درخواست شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 31 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، سعید کرمی زنجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه پوشش بیمه دانشجویان از تعهدات بیمه سلامت است، اظهار کرد: طبق مکاتبه با دانشگاه‌های فعال در استان برای برقراری این پوشش بیمه‌ای درخواست شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به معرفی سامانه حمایت به افراد منتقد به دهک‌بندی اشاره و تصریح کرد: بیمه سلامت برای ارائه خدمات آزمون وسعی برگزار می‌کند که توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود که معترضان موردی مراجعه و امور آن‌ها پیگیری می‌شد که در حال حاضر این مهم از طریق سامانه پیگیری و طی یک ماه پاسخ داده می‌شود منتهی باید متوجه بود که افراد داخل در دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان پوشش بیمه‌ای داده می‌شوند و بقیه با تخفیف‌های از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
وی به پوشش بیمه‌ای بیماران مبتلا به ۵۰ بیماری صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: اعمال این سیاست موجب شد که این بیماران مورد حمایت قرار بگیرند و لیست این بیماری‌ها در سامانه‌ها موجود است.
کرمی به ابلاغیه ارز ترجیحی شیرخشک برای حمایت از بیمه‌شدگان اشاره کرد و افزود: مرحله نخست این پرداخت‌ها انجام شده است که متضمن ارائه لیست است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت آموزشی برای کارشناسان اداره کل تصریح کرد: بخشی از این آموزش‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی‌های مستمر است.
وی با بیان اینکه باید در زیرساخت‌های بیمه‌های سلامت ارتقا انجام می‌شد که انجام شد، ادامه داد: برای انجام این مهم کندی‌هایی در شبکه روی داد که در حال حاضر رفع شده است.
کرمی با بیان اینکه بیمه سلامت از درمان‌محوری به سمت پیشگیری برنامه‌ریزی کرده است، افزود: در این راستا درصدی از اعتبارات هم برای هزینه در این بخش لحاظ شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، ارائه بسته غربالگری برای مادران باردار، افزایش کمک به اهداکنندگان کلیه به ۵۰ میلیون تومان، تعهد واکسن آنفلوانزا، تامین هزینه واکر، افزایش خدمات دندانپزشکی برای بیماران صعب‌العلاج و دیگر خدمات را از جمله تعهدات بیمه سلامت اعلام کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار