استاندار : من یک زمانی برای مردمی که در مسیر رود سمه دچار خسارت می‌شدند یا آن‌ها را آب می‌برد گریه کردم و عده‌ای به ما حمله کردند، اما باید بدانید اقدامات احداث آن پل بعد از گریه من بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در این دولت سیاست بر این است که مشکلات حل شود.
در دهه فجر دو میهمان ویژه از هیئت دولت برای افتتاح طرح‌های اتمام شده استان داریم که در جمعه آینده دکتر بهادری جهرمی ضمن حضور در آئین‌های افتتاحیه در نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.
احمدزاده افزود: در دهه فجر امسال ۶۸۱ پروژه را افتتاح یا کلنگ زنی خواهیم کرد که از این تعداد ۶۱۹ پروژه افتتاحی خواهد بود که یکی از این موارد پل شهید طیب خواهد بود که اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد افتتاحی و بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هم کلنگ زنی خواهیم داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از برخی مدیران ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود برخی مدیران در میدان نیستند در حالی که باید این اقدامات گسترده دولت برای خانواده شهدا یا دعوت از علما و دیگران بیان شود و مردم ببینند که مثلا فقط در یک نقطه از پروژه جاده باباکلان بیش از ۵۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی در حال عملیات هستند یا پل تراب که لنده را با اتصال به جاده پاتاوه از بن بست خارج می‌کند.
وی با اشاره به تلاش‌های دولت برای رفع محرومیت‌ها گفت: در بسیاری از مناطق استان احداث پل‌ها بسیار ضروری بوده که از همان ابتدا نسبت به تخصیص اعتبار برای این پل‌های ارتباطی حساسیت ویژه داشته ام و خوشبختانه این پروژه‌ها فعال هستند و تعدادی هم به زودی افتتاح می‌شوند.
احمدزاده ضمن بیان سختی‌هایی که مردم برخی مناطق استان در عبور از رودخانه‌ها داشته اند که در بسیاری موارد منجر به قطع عضو یا سقوط به رودخانه و فوت شده است، افزود: این دولت اراده کرده که این مشکلات حل شوند و امیدواریم بسیاری از این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسند.

استاندار گفت: صراحتا در قانون آمده است که دستگاه‌ها باید ۱ درصد از اعتبارات خود را در حوزه ایثارگران هزینه کنند، اما شنیدم که برخی دستگاه‌ها آخر کار فاکتور‌هایی ارائه می‌دهند که بگویند این کار را انجام داده اند، اما برای من این شیوه اصلا پذیرفتنی نیست و باید راستی آزمایی شود.

احمدزاده ادامه داد: باید این بخش از اعتبارات در راستای مرمت قبور شهدا و احداث مسیر‌های دسترسی هزینه شود. دیدگاه ما این است که خود مدیران دستگاه‌ها احساس تکلیف کنند و اگر اینگونه نباشند با دیدگاه و سیاست‌های دولت همسو نیستند و اصلا قرار این نیست که استاندار یا بازرسی استانداری بررسی کند بلکه خود مدیر دستگاه باید پیگیر باشد.
وی خطاب به شهردار یاسوج اظهار کرد: شهر یاسوج چشم و پیشانی استان است و گلزار شهدای این شهر نیازمند زیباسازی است که انتظار این است شورا و شهرداری در این خصوص برنامه ریزی کنند و ما هم تلاش می‌کنیم برای تامین اعتبارات لازم همکاری داشته باشیم.
استاندار گفت: من یک زمانی برای مردمی که در مسیر رود سمه دچار خسارت می‌شدند یا آن‌ها را آب می‌برد گریه کردم و عده‌ای به ما حمله کردند، اما باید بدانید اقدامات احداث آن پل بعد از گریه من بود.

احمدزاده ادامه داد: عده‌ای به ما گفتند خوب چرا گریه می‌کنید، اقدام کنید که البته ما اگر گریه کردیم برای وضعیت مردم، اقدام هم کردیم و الان در همان نقطه پلی با طول ۹۶ متر در حال احداث و پایان کار است و مردم بدانند تا دو هفته آینده زیر بار تردد خواهد رفت و دیگر کسی را آب نخواهد برد.

استاندار به سفر‌های اول و دوم دولت اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبارات سفر اول دولت محقق شده و در حال پایان است و انشالله تخصیص اعتبارات سفر دوم هم شروع می‌شود و مردم بدانند که این دولت در محقق کردن وعده‌ها صادق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار