معاون فرهنگی کمیته امداد استان مازندران گفت: در ۹ماهه نخست سال‌جاری، ۱۳ هزار و۵۸۴ مورد خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به مددجویان تحت حمایت خدمات ارائه شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 29 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل آرامجان از ارائه ۱۳ هزار و۵۸۴ مورد خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به مددجویان تحت حمایت در ۹ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

 

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به بیش از ۱۳هزار مددجوی کمیته امداد مازندران  

وی موضوعات خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی را بهبود روابط والدین و فرزندان، شیوه‌های تربیتی و فرزند پروری، آشنایی زوجین با مهارت های زندگی در راستای تحکیم بنیان خانواده، پیشرفت تحصیلی و مشاوره دانش‌آموزان پشت کنکور، مشاوره شغلی متناسب با نیاز جامعه و توانایی فردی، کاهش اختلالات اضطرابی و استرس و... در جامعه هدف برشمرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه، خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است افزود: ۷۱۴۴ مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی ، ۶۱۸۳ مددجو نیز از مشاوره و راهنمایی گروهی ، ۲۵۷نفر از خدمات روان درمانی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۸۱۸ نوعروس و داماد از خدمات مشاوره پیش از ازدواج، ۱۸۹ نفر از زنان سرپرست خانوار و مطلقه با بهره‌مندی از خدمات مشاوره اقدام به ازدواج مجدد نموده اند؛ همچنین ۱۲ نفر از افراد مشاوره شده در جهت درمان اعتیاد بهبود یافته‌اند و به ۴۳۱ خانواده سرپرست زندانی نیز خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

وی بیان داشت: تاکنون به ۱۸ نفر از مددجویان دارای شرایط حاد، مبلغ ۲۵۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض در جهت کاهش مشکلات مالی، معیشتی و فرهنگی مساعدت شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت روان ، کاهش آسیب‌های روحی و روانی، افزایش تاب آوری، تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی از اهداف برگزاری خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار