با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی و مقامات مسئول صورت گرفت؛
همایش «توسعه دریامحور؛ پیشران اقتصاد کشور» با حضور دکتر بذرپاش وزیر راه‌ و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی، استانداران استان‌های گیلان و هرمزگان، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر‌ و دریانوردی و جمعی از مدیران‌کل بنادر‌ و دریانوردی استان‌ها و فعالان بخش خصوصی این حوزه و همچنین دکتر زرندی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به همت سازمان بنادر و دریانوردی عصر روز گذشته برگزار شد و در انتهای این مراسم ۳۱ قرارداد و تفاهمنامه به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان میان مدیران‌کل بنادر شهید رجایی، امام‌خمینی (ره)، امیرآباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر با شرکت‌های فعال بخش خصوصی به امضاء رسید.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 29 January 2024

امضاء تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی بین هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و بنادر دریانوردی بوشهر

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط‌ عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ در همین راستا تفاهمنامه سرمایه‌گذاری احداث پایانه مخازن فرآورده‌های نفتی سبک‌ و سنگین به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با ظرفیت عملیاتی سالانه ۶۵۰ هزار تن بین «اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر» و «شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران» به عنوان زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران امضاء شد. بر اساس این تفاهمنامه و در راستای سیاست‌های کلان توسعه دریامحور؛ قرار است بزرگترین تاسیسات ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی ساحلی در دو فاز در استان بوشهر ایجاد و راه‌اندازی ‌شود که به موجب آن ضمن تسهیل صادرات فرآورده‌های نفتی، زنجیره صادرات دریایی و زمینی این فرآورده‌ها تکمیل شده و تولید و امنیت عرضه فرآورده‌های نفتی کشور را استمرار خواهد بخشید.

دکتر بذرپاش وزیر راه‌ و شهرسازی در این مراسم خطاب به متولیان بخش خصوصی فعال در این حوزه گفت: بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار و ما هم به عنوان سرمایه‌پذیر هستیم. بنابراین اگر بخش خصوصی هم چنین دیدگاهی داشته باشد؛ قطعا نقش آن در صنعت دریا پایه بسیار متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود و پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا و راه‌اندازی خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهید سیاست‌های اقتصاد دریا مجددا فعال شود باید با یک چارچوب بهتری مسیر سخت را طی کرد، گفت: امروز ما به بخش خصوصی دست یاری دراز کردیم تا با کمک یکدیگر آینده‌‌ای بهتر و متفاوت‌‌تر خلق کنیم؛ چرا که با کمک شما در بهره‌برداری از ظرفیت‌های دریا آینده درخشان‌تری را رقم خواهیم زد.

وزیر راه ضمن بیان اینکه با متفاوت نگریستن ساختن ایرانی آباد و متفاوت دور از دسترس نخواهد بود، خاطرنشان کرد: طی یک‌سال حضور در وزارت راه جلسات متعددی با بخش خصوصی، شرکت‌ها و مدیران سابق داشتم. از سوی دیگر پس از ابلاغ سیاست‌‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام‌معظم‌رهبری فعالیت شبانه‌روزی از سوی مجموعه وزارت راه‌ و شهرسازی در این خصوص آغاز شد. دکتر بذرپاش با تاکید بر اینکه تا زمانی که باور به بخش خصوصی وجود نداشته باشد، اهداف تحقق نمی‌یابد، گفت: به همین دلیل با توجه به اینکه بخش خصوصی به کمک دولت آمده است؛ باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. وزیر راه‌ و شهرسازی در پایان گفت: برای رقابت در بازارهای جهانی نیازمند تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی هستیم. در همین راستا فعال شدن کرید و رها و شاهرا‌ه‌ها یک مطالبه اساسی است که باید با تمام توان در راستای عملیاتی شدن آن اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار