فرمانده انتظامی کرمانشاه:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آغاز مطالبه‌گری پليس از دستگاه‌های اجرايی و مسئول به نفع مردم و منظور رفع نقاط حادثه خيز و کاهش سوانح در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 29 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مهدی حاجيان در ديدار با ائمه جمعه کرمانشاه که در ستاد انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: پليس به عنوان ضابط قانون مدتی است که مطالبه‌گری خود را از دستگاه‌های اجرايی و مسئول در حوزه کاهش سوانح ترافيکی را آغاز کرده است و به نتايج خوبی هم رسيده‌ايم.

وي با بيان اينکه اين مطالبه‌گری در کاهش مشکلات ترافيکی و همچنين سوانح منجر به فوت و آسيب‌ديدگی تاثرات خوبی داشته است، افزود: در اين مطالبه‌گری دستگاه‌هایی مانند شهرداری، اداره برق، دادستانی و استانداری پای کار آمده‌اند و در کنار پليس هر کدام به وظايف خود عمل می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بيان اينکه تاکنون بالغ بر ۶ نقطه حادثه‌خيز مورد بازديد ميدانی مسئولان دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است، تصریح کرد: کار اصلاح اين نقاط آغاز شده و حتی برخی از آن‌ها نيز به پايان رسيده است.

حاجیان در ادامه به آغاز طرح امنيت محله محور اشاره کرد و گفت: اين طرح نتايج خوبی به همراه داشته است از جمله اينکه می‌توان عنوان کرد ترمز سرقت در استان کشيده شده و رشد ۱۳ درصد سرقت ها که تا ۲ ماه ابتدايی سال ادامه داشت امرو به صفر رسيده است.

وی با بيان اينکه اگر امنيتی مضاعف می‌خواهيم همه بايد در جامعه احساس مسئوليت کنيم، يادآور شد: پليس برای اجرای طرح‌های امنيت آفرين خود نياز به حمايت و همراهی همه دستگاه‌ها و خصوصا افراد ذی‌نفوذی مانند ائمه جمعه دارد.

حاجيان ادامه داد: امروز آنچه که بيش از هر چيز ديگری براي پليس اهميت دارد برقراری نظم، امنيت و آرامش در جامعه است، به گونه‌ای که مردم آن را به خوبی احساس کنند که البته با اتفاقات خوبی که رقم خورده و در حال رقم خوردن است شاهد ارتقاء احساس امنيت در جامعه هستيم.

عالی‌ترين مقام انتظامی استان با اشاره به نياز برخی پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها براي تجهيز امکانات، گفت: طبق قانون بايد پنج درصد از اعتبارات استانی به مجموعه انتظامی اختصاص پيدا کند تا بتوان اين امکانات و تجهيزات را فراهم کرد که تا کنون چنين اتفاقی نيفتاده است.

وی همچنين حضور به موقع گشت‌های ۱۱۰ در محل حادثه را يکی از مطالبات مردم دانست و گفت: همکاران ما همواره تلاش کرده‌اند اين اتفاق رخ دهد، اما بايد اين موضوع را هم در نظر داشت که روزانه سه هزار تماس با مرکز فوريت‌های پليسی برقرار می‌شود و رسيدگی به همه آنها مقداری زمان بر است.

حاجيان برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش، مبارزه با پديده قاچاق و خصوصا قاچاق سوخت، در کنار برخورد با قليان‌سراهای غيرمجاز را از ديگر برنامه‌های اولويت‌دار پليس عنوان کرد و گفت: در خصوص مبارزه با پديده قاچاق سوخت چندی پيش طرح بزرگی در قصرشيرين برگزار و با تلاش ۴۸ ساعته همکاران بالغ بر ۹۰ هزار ليتر سوخت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به برخی معضلات اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: يکی از آنها وجود حدود چهار هزار معتاد متجاهر است که حضور آنها در شهرها و روستاها باعث بالا رفتن ميزان سرقت شده است، چرا که بخشی از سرقت‌های رخ داده توسط اين افراد انجام می‌گيرد.

وی با اشاره به نقش کليدی حمايت‌های ائمه جمعه در اجرای موفق ماموريت‌های انتظامی گفت: انتظاری که از اين اشخاص برجسته و صاحب نفوذ در بين مردم می‌رود حمايت‌های مظاعف از طرح‌ها و برنامه‌های پليس و بيان زحمات و رشادت‌های ماموران انتظامی در عمليات و ماموريت‌های مختلف است.

حاجيان در پايان از تلاش‌ها، ايثارگری‌ها و زحمات شبانه‌روزی ماموران پليس قدردانی کرد و گفت: من و همه همکارانم عهد کرده‌ايم آسايش خود را فدای امنيت و آرامش مردم کنيم و تا پای جان بر سر عهد و پيمان خود خواهيم ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار