رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: افراد بالای ٦٠ سالی که یک سال از تزریق واکسن کرونای آنها می‌گذرد باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 29 January 2024
به گزارش «تابناک البرز» احمد مهدوی گفت: با آغاز فصل سرد، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا افزایش چشمگیری دارند.
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز افزود: مهر و آبان سال جاری پیک آنفلوآنزا و افزایش مختصر کرونا را شاهد بودیم، اما آنفلوآنزا بیماری غالب بود.
وی با اشاره به اینکه آذرماه آمار آنفلوآنزا فروکش کرد و در دی‌ماه با افزایش همراه شد، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم توصیه می‌شود.
مهدوی تصریح کرد: افراد باید زمان سرفه جلوی دهان خود را بگیرند و رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را در اولویت بگذارند.
رئیس اورژانس البرز ادامه داد: با توجه به اینکه آنفلوآنزا بیماری غالب البرز است، شهروندان در تجمعات نباید از پروتکل‌های بهداشتی غافل شوند.
وی گفت: فرد بیمار در صورت افزایش تب، گلو درد و سرفه‌های شدید باید به پزشک مراجعه کند و درمان خود را از طریق کادر درمان پیگیری کند.
مهدوی افزود: گروه‌های پُرخطر اعم از خانم‌های باردار، کودکان و افراد مسن نباید از کنار دستورالعمل‌های بهداشتی به سادگی عبور کنند.
رئیس اورژانس البرز اظهار داشت: افراد بالای ٦٠ سالی که یک سال از تزریق واکسن کرونای آنها می‌گذرد باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.
وی تصریح کرد: مراکز بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا فعال هستند و دوز یادآور را برای متقاضیان رایگان تزریق خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار