امیرآبادی فراهانی، رئیس فراکسیون ایثارگران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ستادکل نیروهای مسلح به صورت مشروط با سربازی حرفه‌ای موافق است.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 28 January 2024

امیرآبادی فراهانی: تاکنون منابعی برای سرباز حرفه‌ای شناسایی نشده است و درآمد ناشی از خریدخدمت سربازی با هزینه‌های سرباز حرفه‌ای برابری نمی‌کند.

امیرآبادی فراهانی، رئیس فراکسیون ایثارگران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ستادکل نیروهای مسلح به صورت مشروط با سربازی حرفه‌ای موافق است. ستادکل، به مجلس می‌گوید حرفی نداریم که تعداد سربازان را کم و یا آنها را به صورت حرفه‌ای جذب کنیم؛ مشروط به آنکه منابع آن را برای ما تامین کنید.

به‌ گفته فراهانی تاکنون منابعی برای سرباز حرفه‌ای شناسایی نشده است. درآمد ناشی از خرید خدمت سربازی با هزینه‌های سرباز حرفه‌ای برابری نمی‌کند. مجلس نباید تکلیف مالایطاق به ستادکل نیروهای مسلح بدهد. تجربه نشان داده که هر جای این کشور فردی پنج سال خدمت‌کند، رفتنی درکار نیست و دائمی می‌شود.

خرید خدمت، نباید به این معنا اتفاق بیفتد که بچه پولدار سربازی نرود و بچه مستضعف و فقیر به سربازی برود. این‌کار کلا اشتباه است. خرید خدمت سربازی و موضوع سرباز حرفه‌ای نه در تلفیق مطرح شد و نه در صحن علنی. ضمن اینکه شورای نگهبان هم به کاهش مدت سربازی ایراد گرفت.

فراهانی افزود: با طرح‌هایی مانند کاهش مدت زمان خدمت سربازی انتظارات و توقعات جوان‌ها را بالا می‌بریم و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق سربازان هم گفت: فعلا منابعی برای افزایش حقوق سربازان شناسایی نشده است اما مجلس در حال مذاکره برای افزایش حقوق هست./ح

 
فردای اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار