مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه حرکت دامپزشکی ایلام در مسیر بهبود فضای کسب و کار شتاب گرفته است، گفت: طی یک ماه اخیر ۱۳۰ مجوز کسب و کار به صورت آسان و شفاف صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 27 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر یونس احمدی اظهار کرد: طبق ماده ۷ قانون "اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی" و اصلاحات بعدی آن، هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار موظف است شرایط مراحل و هزینه های صدور مجوزهای کسب و کار را شفاف و آسان کرده  تا هر شهروند بتواند در سایت درگاه ملی مجوزهای کشور به راحتی از ضوابط و فرآیند دریافت مجوز کسب وکار خود مطلع گردد و مجوز مورد نظرش را دریافت کنند.

وی گفت: بر این اساس از ابتدای تیر امسال و همزمان با الزام دولت جهت صدور اولیه مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی مجوزها، اداره کل دامپزشکی استان ایلام اقدام به تکمیل فرآیند و صدور ۱۳۰ مجوز جدید در این درگاه کرده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: درگاه ملی مجوزها برای همه کسب و کارها، شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوز را اعلام کرده و به طور کاملا غیرحضوری درخواست مجوز را ثبت و اطلاعات اولیه را از متقاضی می گیرد و او را هدایت می کند تا از درگاه صادرکننده مجوز، فایل مجوز خود را بدون مراجعه و ارائه مستندات دستی، طی زمان اعلامی دریافت کند.

 احمدی تصریح کرد: کارشناسان صدور مجوز این اداره کل در صورت تکمیل مدارک متقاضی در درگاه ملی مجوزها در اسرع وقت و در بازه زمانی کمتر از بازه زمانی تعیین شده درگاه، اقدام به بررسی و در نهایت صدور مجوز کسب کار حوزه های تحت نظارت دامپزشکی می کنند.

کارگروه  احیاء کشتارگاه صنعتی ایلام تشکیل می‌شود

وی درباره آخرین وضعیت کشتارگاه صنعتی دام استان گفت: با تلاش و پیگیری‌های استاندار، حوزه اقتصادی و کمیته اقدام مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سازمان خصوصی سازی و پشتیبانی امور دام استان تشکیل شود و امور مربوط به احیا مجدد کشتارگاه را فراهم آورند.

برگزاری رویداد علمی و پژوهشی در حوزه دامپزشکی در ایلام در اردیبهشت سال آینده

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از برگزاری «رویداد علمی و پژوهشی در حوزه دامپزشکی» در ایلام در اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: با همکاری دامپزشکی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قرار است اردیبهشت سال آینده «رویداد علمی و پژوهشی در حوزه دامپزشکی» در ایلام برگزار شود

احمدی از برگزاری رویداد علمی در حوزه کشاورزی و دامپزشکی با هدف شناسایی طرح های دانش بنیان و کارآفرین حوزه دامپزشکی در ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

راه‌های پیشگیری از بیماری‌های طیور در فصل سرما

وی در تشریح نکات کلیدی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور در فصل سرما نیز اظهار کرد: با توجه به فصل سرما و خطر شیوع بیماری های طیور بومی نیاز است مردم و بهره برداران به چند نکته مهم توجه کنند.

وی گفت: اولین نکته اینکه از رهاسازی طیور بومی در محله و روستا خودداری و آنها در محیط بسته و بهداشتی نگهداری شوند و مردم روستاها از خرید هرگونه مرغ و خروس از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند چراکه این طیور ناقل بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: دارو و واکسن مورد نیاز باید از مراکز مجاز تهیه شود و  باید از تماس با پرندگانی که دارای علایم بیماری هستند، خودداری و با کارشناسان نهایت همکاری را داشته باشند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار