استاندار گیلان:
استاندار گیلان، با بیان اینکه پروژه راه‌آهن رشت - کاسپین در مراحل نهایی است، اضافه کرد: افتتاح این پروژه عیدی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به مردم شریف گیلان و ایران اسلامی خواهد بود
کد خبر: ۱۱۵۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 25 January 2024

به گزارش تابناک گیلان اسدالله عباسی امروز، ۴ بهمن ماه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت - کاسپین، در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تاکید رئیس جمهور درخصوص سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه راه آهن رشت - کاسپین، گفت: قطعه آخر خط آهن رشت - کاسپین از نظر فنی و زمانبندی مورد بررسی قرار گرفت و افتتاح آن عیدی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به مردم شریف گیلان و ایران اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن رشت - کاسپین در مراحل نهایی است، اضافه کرد: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب بوده و نقش مهم و حیاتی در ترانزیت کالا و تجارت خواهد داشت.

 

عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز، با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه راه آهن رشت - کاسپین عنوان کرد: این پروژه در بخش‌های ایستگاهی، زیرساختی و روسازی با سرعت در حال تکمیل است.

وی با اشاره به تاکیدات آیت الله رئیسی و نیز پیگیری‌های مکرر استاندار گیلان در خصوص اتمام این خط ریلی، افزود: هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمانبندی پیش بینی شده، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور ادامه داد: این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار