استاندار کردستان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان حمایت کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 23 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در راستای هم‌افزایی و تبادل نظر در امور وقف و خیریه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور با حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ماندگار وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان در تهران ضمن برگزاری جلسه‌ای مشترک، از شرکت‌ها و تیم‌های دانش بنیان فن‌آور ونوآور که در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف مستقر هستند، بازدید کرد.

استاندار کردستان در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر حمایت از نخبگان، اظهار کرد: استان کردستان درحوزه معادن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های کم نظیری دارد و می‌توان از این بستر برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت سازمان وقف، بهره برد.

زارعی‌کوشا افزود: امید است با تبادل دانش و تجربه و بهره‌مندی از موهبت‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان در زمینه‌های مختلف و توانمندی نخبگان، شاهد استفاده بهینه از ظرفیت‌های این سازمان در راستای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان نخبه باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این جلسه گفت: مرکز نو آوری سازمان اوقاف یکی از ۵ مرکز نوآوری کشوراز لحاظ ظرفیت استقرار است.

خاموشی افزود: سازمان اوقاف با رویکرد حمایت از نخبگان و فعالیت‌های دانش بنیان اقدامات بزرگی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان راه را به مانشان می‌دهند که نیاز‌های داخلی را بر طرف کنیم و از سختی‌های تحریم عبور کنیم، نمونه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان اوقاف را در چند مولفه تشریح کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: تولید کالا‌های پزشکی داخلی که بسیار کم‌هزینه وباکیفیت‌تر از نمونه خارجی است مانند ساخت ایمپلنت دندانپزشکی، حمایت از زنجیره غذایی کشاورزی و مواد پروتئینی توسط سازمان اوقاف وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید موتورسیکلت برقی که گام بزرگی در کاهش آلودگی‌هاست از جمله خدمات این شرکت‌ها با حمایت اوقاف است.

وی با اشاره به پرورش ماهی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان اوقاف و روش ماهی در قفس در بوشهر، ادامه داد: با تدابیر این شرکت‌ها سالانه ۵ هزار تن ماهی تولید می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اوقاف آمادگی دارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در استان کردستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود حمایت کند و فضای فیزیکی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

استاندار کردستان نیز از ایجاد چنین مرکزی در استان توسط سازمان اوقاف استقبال کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار