مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 23 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار کرد: در پی هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در مورد بارش شدید برف، باران و وزش باد شدید، تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده‌باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و دو پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در محور‌های مواصلاتی استان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.
وی افزود: علاوه بر این، هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده باش هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها برای پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها به‌کار گیری خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: هم‌وطنان هنگام بارش برف‌وباران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند.
وی گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرارگرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان و تأسیسات نیمه‌کاره و مرتفع و اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.
هاشمی از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار