استاندار بوشهر گفت: هلدینگ خلیج‌فارس وابسته به صندوق‌های بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی درخواست ساخت شهرک مسکونی در محدوده ۱۶۰ هکتاری زمین‌های شهرستان دیر در حاشیه جاده وفاق دارد که ما اعلام آمادگی کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 23 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر ظهر امروز در جریان سفر کاروان خدمت استانداری در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهرستان دیر دارای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی زیادی دارد و این شهرستان به یک کارگاه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از عمده‌ترین‌ها طرح‌ها بازدید کردیم، افزود: طرح اصلی ما در حوزه راه جاده وفاق است که دو شهر جنوب استان یعنی دیر و کنگان را به هم وصل می‌کند و مسیر تقریبا ۲۴ کیلومتری را به ۸ کیلومتر تبدیل می‌کند.

محمدی‌زاده بیان کرد: پیرامون این جاده حوزه گردشگری شکل می‌گیرد که الان احداث آبشیرین‌کن بنک در حاشیه این جاده شروع شده است و در آینده بیمارستانی که قرار است در کنگان ساخته شود در همین محدوده احداث می‌شود تا دسترسی مردم دیر هم به آن راحت باشد.

وی تاکید کرد: مسئله عمده ما آب است که در این راستا یک آبشیرین‌کن سه هزار و ۷۵۰ متر مکعبی با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بصورت خصولتی توسط شرکت مپنا اجرا شده که پیشرفت خوبی دارد و سرمایه‌گذار قول داده است که در انتهای تابستان آینده ظرفیت آبی که دارد به شهرستان بدهد که تامین‌کننده آب ۱۲هزار نفر است.

استاندر بوشهر گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر نیز متشکل از چهار کارگاه مهم در حوزه رشته‌های دریایی شامل ناوبری، موتور‌های دریایی، برق و الکترونیک و فنی و حرفه‌ای مثل صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های دریا در تولید صنایع‌دستی است.

وی افزود: با توجه به استقرار این مرکز کنار دانشگاه آزاد اسلامی و تعاملی که شکل خواهد گرفت، دوره‌های نظری در دانشگاه و دوره‌های عملی در این مرکز فنی و حرفه‌ای اجرا خواهد شد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد؛ برنامه‌ای هم برای یک هنرستان فنی و حرفه‌ای نیز در این منطقه برای تکمیل زنجیره آموزش ساخته می‌شود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: ۱۶۰ هکتار زمین در حاشیه جاده وفاق در حال بررسی و مطالعه است که فرایند اداری آن طی شده و امروز در شورای اداری درباره آن تصمیم گرفته و به شهر دیر الحاق می‌کنیم که ظرفیت این شهر بزرگ می‌شود و این به تقویت عقبه نظام و انقلاب در حاشیه خلیج‌فارس کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج‌فارس وابسته به صندوق‌های بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی درخواست ساخت شهرک مسکونی در این محدوده دارد که ما اعلام آمادگی کرده‌ایم.

استاندار بوشهر با اعلام اینکه چهار هدف اصلی از سفر به شهرستان‌ها داریم، گفت: هدف اول بازدید و بررسی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفع گره آن‌ها در محل است که به‌طور مثال امروز در بازدید جاده وفاق تصمیم گرفتیم عملیات آسفالت آن شروع شود.

وی افزود: هدف مهم دیگر دیدار مردمی و خدمت‌رسانی به کسانی است که مشکلشان در ادارات شهرستان حل نشده و لازم است مدیران استانی در این زمینه تصمیم بگیرند.

محمدی‌زاده ابراز کرد: دیدار با نخبگان شهرستان و نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان که در آن مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر تا انتهای سال آینده بحث و تصمیم‌گیری می‌شود، از دیگر اهداف این سفر‌ها است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار