کد خبر: ۱۱۵۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 23 January 2024

اقامت و اسکان رایگان در مشهد به چگونه است؟

خراسان رضوی و مشهد مقدس به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) هر ساله تعداد بسیار بالایی از گردشگران و مسافران را به خود جذب می‌کند. این شهر با توجه به همین امر از تعداد هتل‌های بسیار زیادی برای اسکان این مسافران و زائران، برخوردار است چنانچه در رتبه دوم بیشترین تعداد هتل در میان لیست هتل‌های شهرهای مختلف قرار دارد. هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف با امکانات و خدمات گوناگون، همراه با مراکز تفریحی و گردشی تنها چند نمونه از خدمات رفاهی ایجاد شده برای زائران و مسافران این شهر زیارتی به‌شمار می‌رود.

اقامت و اسکان رایگان در مشهد به چگونه است؟

در این شهر برای رفاه حال زائران و مسافران انواع مختلفی از هتل‌ها احداث و ساخته شدند که زائرسراهای رایگان و هتل نزدیک حرم از این جمله هستند. رزرو هتل‌های نزدیک حرم برای زائرانی که دارای کودک، سالمند و یا افراد کم‌توان هستند امکان بسیار مناسبی است. این نوع هتل‌ مشهد معمولا با فاصله زمانی میان پنج تا 10 دقیقه امکان جابه‌جایی و تردد بسیار راحت زائران در حد فاصل حرم مقدس تا هتل را میسر می‌کند.

در این میان طرح اسکان رایگان زائران و مسافران مشهد مقدس، که در طی سال‌های اخیر با هدف اکرام زائران و زیر نظر تولیت آستان قدس رضوی مشغول به کار شده است. این اقامتگاه‌ها دارای ایاب و ذهاب هستند و ترانسفر زائران، با مینی‌بوس، تاکسی بی‌سیم و تاکسی‌های خطی به‌صورت رایگان انجام می‌پذیرد. نکته جالب توجه در مورد این زائرسراها این است که تنها مختص اقشار کم درآمد و بی‌بضاعت نیست و تمامی افراد و خانواده‌هایی که تمایل دارند در تشرف به مشهد مقدس از این سوئیت‌ها و اتاق‌ها بهره‌ببرند می‌توانند اقدام به رزرو آن کنند.

اقامت و اسکان رایگان در مشهد به چگونه است؟

شرایط استفاده از زائرسراهای رایگان مشهد به این صورت است که هر مسافر با داشتن یک کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی و یا شناسنامه، می‌تواند به مدت سه شب در زائرسرا اسکان داشته باشد. باید توجه داشته باشید که به دلیل حجم بالای زائران استفاده از اسکان رایگان ظرفیت محدود دارد و هر فرد برای اسکان شبانه در طول یک سال تنها می‌تواند پنج شب این مکان را رزرو کند.

نکته مهم در مورد اسکان رایگان و زائرسراها این است که تنها ویژه مسافران و زائران غیر مشهدی است و این امکان برای زائران مجاور شهر مشهد وجود ندارد. این نوع اقامت برای اتباع خارجی نیز امکان‌پذیر است و این افراد با در دست داشتن گذرنامه و یا کارت ویژه اتباع می‌توانند در این مکان اسکان داشته باشند. زائرانی که علاقه‌مند به اقامت در این زائرسراها هستند می‌توانند به‌صورت اینترنتی اقدام به رزرو هتل کنند. لازم به ذکر است که این اقامتگاه‌ها دارای آشپزخانه و امکان پخت و پز نیستند.

در انتها لازم است به چند نکته در رابطه با این اقامتگاه‌ها اشاره کنیم. این اقامتگاه‌ها با توجه به بعد مسافت دارای سرویس رفت و برگشت به حرم هستند. اگر زوج هستید حتما مدارک محرمیت خود را همراه خود داشته باشید. برنامه حرکت سرویس‌ها با توجه به زمان اذان تغییر می‌کنند و زائرسراها معمولا دارای ایستگاه اتوبوس مستقر به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار