رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بزرگترین شهرک شیلاتی کشور به مساحت سه هزار و ۶۳۱ هکتار در شهرستان گناوه اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 22 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، احمد مشایخ رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه شهرک شیلاتی پرورش میگو شور شمالی در شهرستان گناوه، اظهار داشت: این شهرک بزرگترین شهرک شیلات کشور است که مساحت آن سه هزار و ۶۳۱ هکتار است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از زیر ساخت‌های لازم این شهرک انجام شده است، افزود: برای انجام زیرساخت ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد، که بخش دولتی ۵۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی هم ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مشایخ بیان کرد: این سایت به شرکت شهرک کشاورزی واگذار شده است و طبق قانون اسناد مالکیت به‌طور قطعی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صادر می‌شود.

مشایخ مساحت خالص عملیاتی این سایت را دو هزار و ۷۳۸ هکتار عنوان کرد و گفت: در این سایت ۵۴ مزرعه ۵۰ هکتاری پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۵ مزرعه به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت پیش‌بینی شده تولید میگو این سایت را ۲۱ هزار تن خواند و تصریح کرد: این شهرک شیلاتی ظرفیت اشتغال هزار نفر به طور مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم دارد.

مشایخ با اشاره به توسعه این شهرک، گفت: برای تمامی مزارع این سایت سرمایه‌گذار جذب شده که در حال احداث و آماده‌سازی مزارع خود هستند.

به گفته وی در سال گذشته اولین برداشت از این سایت صورت گرفته است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار