عباسی با حضور در رودبار مطرح کرد؛
استاندار گیلان از راه اندازی پتروشیمی با اعتبار ۴۱ هزار میلیارد تومان در جنوب این استان خبر داد و گفت: منافع و عواید معادن به رودبار برسد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 22 January 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان استاندار گیلان بیان کرد: مشارکت اقتصادی در گیلان با ۴۴ و نیم درصد ۲ درصد بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا،اسدالله عباسی یکشنبه شب در همایش شکوه انتخابات در جمع مدیران و دست اندرکاران انتخابات شهرستان رودبار افزود: افزایش ۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان بیانگر تلاشی است در استان برای جذب سرمایه‌ و سرمایه‌گذار کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته گفت: مساله احداث پتروشیمی لوشان (از توابع شهرستان رودبار) با بیش از ۴۱ همت سرمایه‌گذاری، حل و رفع تداخل شد.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف است، افزود: این شهرستان از لحاظ میراث فرهنگی پیشینه حداقل ۶ هزارساله دارد و کاوش‌ها در تپه های مارلیک بیانگر این امر است.

معدن سنگرود با مشارکت وزارت صمت احیا می شود

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به اهتمام برای راه اندازی معدن سنگرود تصریح کرد: این معدن را احیا کردیم، اما وقتی ضعف پیمانکار را دیدیم، طی جلسه ای با وزیر صنعت ، معدن و تجارت مقرر شد که این وزارتخانه راسا این معدن را راه اندازی و در آن مشارکت کند.

وی تصریح کرد: واگذاری معدن در صورتی اتفاق می‌افتد که پیمانکار توان این کار را داشته باشد.

استاندار گیلان تاکید کرد: بخشی از درآمد معادن رودبار باید صرف این شهرستان شود که فرماندار باید پیگیر اجرای این مصوبه باشد.

باقیمانده آزادراه رشت- قزوین اواخر اسفند بهره برداری می شود

استاندار گیلان همچنین از بهره برداری از هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین در اواخر اسفندماه امسال خبر داد.

وی گفت: پروژه هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین متوقف شده بود اما بعد از سفر رئیس جمهوری بلافاصله آن را به جریان انداخته و تلاش کردیم با استانداردها و استحکام لازم به انجام برسد.

وی با اشاره به تکمیل بخش عمده‌ای از هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین در محدوده رودبار -منجیل اظهار کرد: برای حفظ بافت شهری و منافع مردم شهرستان و عرضه تولیدات آنها به ویژه صنایع دستی و کشاورزی به مسافران عبوری، این مسیر به گونه‌ای طراحی شده است که لاین رفت از داخل شهر و لاین برگشت از آزادراه می گذرد.

عباسی همچنین با اشاره به محصول راهبردی زیتون رودبار و با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات صادرات محور بیان کرد: قراردادهایی با روسیه بسته شده و زنجیره ارزش را تکمیل کردیم و بزودی در بازار زیتون این کشور سهم خواهیم داشت.

وی شهرستان رودبار را مستعد برای پرورش دام های سبک و سنگین دانست و گفت: اقتصاد روستا باید شکوفا شود و به این سمت پیش می رویم .

وی همچنین به اقدامات دولت در بخش های راه ، برق رسانی ، گاز رسانی و آبرسانی به رودبار اشاره و بیان کرد : ممکن است این منطقه با مشکلاتی از لحاظ نوسانات برق و کمبود آب روبرو باشد اما در تلاشیم این مشکلات را هم برطرف کنیم.

استاندار گیلان همچنین از اختصاص بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به دستگاههای حمایتی برای اشتغال روستایی خبرداد و گفت : این تسهیلات موجب امید آفرینی برای کشاورزان و روستاییان می شود.

وی همچنین با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش خود را برای بهبود وضعیت مردم نسبت به گذشته انجام می‌دهد، اظهار کرد: اگر چه ممکن است ، ضعف هایی هم وجود داشته باشد اما قطار توسعه درحال حرکت است نمود آن رشد اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور در حدود یک دهه قریب به صفر بود اما اکنون نزدیک به پنج درصد رسیده است؛ ضمن اینکه توانستیم تورم را کاهش دهیم و به رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ما اعمال شده طبق برنامه و هدف گذاری ها حرکت می‌کنیم. استاندار گیلان با یادآوری اینکه رفع مشکل یارانه آرد ونان به راحتی امکانپذیر نشد، افزود : ۱۵ تا ۱۶ برابر ارز ترجیحی در اختیار نانوایان گذاشته شده بود و روزانه بیش از ۵۰ میلیون قرص نان تولید و قاچاق می‌شد.

وی ادامه داد: بخشی از آرد و نان برای خوراک دام مصرف می شد اما با ساماندهی و سامانه‌ای که تعریف شده به اندازه نیاز واقعی مردم، افزایش تولید گندم داشتیم.

عباسی اظهار کرد: در حال ساماندهی و مدیریت گندم و آرد هستیم تا آنچه حق مردم خودمان است مثل انواع ماکارونی‌ها و شیرینی جات و غیره با آرد یارانه ای ما از کشورهای دیگر سر در نیاورد و به سمت کشورهای دیگر سرازیر نشود.

وی با اشاره به مقایسه شرایط کرونا در قبل و بعد از دولت سیزدهم افزود: در زمان کرونا در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که واکسن نداشتیم و حتی ماسک هم نبود و روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر جان خود را در کشور جان خود را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد: دولت برای مهار تورم و رشد تولید ۱۰ سرفصل همچون کاهش بدهی‌های دولت و نیز ناترازی ارزی ،کاهش کسری بودجه و ناترازی بانک‌ها را در نظر گرفته است .

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت در بخش مسکن اعم از محرومین و نهضت ملی مسکن شهری و روستایی برای تحقق تعهدات تلاش می کند، گفت: زمین‌های لازم را برای ساخت مسکن در این بخش ها فراهم کردیم و در حال تولید و انجام تعهداتمان هستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا به تازگی در راستای توسعه اقتصاد دریا محور سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش کشتی سازی در دست پیگیری و انجام است.

وی عنوان کرد: در گذشته ما ناچار بودیم برای تردد در دریای خزر ساخت کشتی‌هایمان را به روسیه سفارش دهیم و ۲۵ سال آنها باید با پرچم روسیه حرکت می کردند و بعد از این مدت هم فرسوده شده و در اختیار ما قرار می گرفت اما اکنون کشتی های مان را خود تولید می کنیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث علمی و حوزه دانش بنیان در قبل و بعد انقلاب گفت: رشد و تولیدات علمی ما و نیز دانش بنیان نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۱۶ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد : قبل از انقلاب حتی پزشکان عمومی را از کشورهایی همچون هند، بنگلادش و پاکستان می‌آوردیم اما امروز از نظر علم پزشکی جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

مشارکت مردم در انتخابات کشور و نظام را بیمه می کند

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو و لزوم مشارکت مردم اشاره و بیان کرد: هر رأیی که مردم می دهند، تیری بر قلب دشمنان است و نظام، معیشت، فرهنگ، اقتصاد و جامعه و کشور را بیمه می کند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز با تمام قدرت تلاش می‌کنند نه تنها امت اسلامی را متفرق کنند بلکه از حذف فیزیکی انسان‌ها هم کوتاهی نمی کنند.

عباسی اظهار کرد: ما نباید مسائل مربوط به نظام، حاکمیت و سرنوشت خود را به مسائل اقتصادی گره بزنیم ضمن آنکه اگر مجلس خوب و در تراز انقلاب اسلامی تشکیل نشود دولت هم نمی‌تواند با قدرت کار کند چون مجلس تصویب قوانین و ریل گذاری را عهده دار است. استاندار تصریح کرد: انتخابات اراده مردم بر مردم است و راه حل مشکلات انتخابات است و برای حل مسائل باید در انتخابات شرکت کرد. وی گفت: برای آینده بهتر باید نمایندگانی شایسته انتخاب کنیم تا بتوانند در مجلس در تنظیم تدوین و تصویب قوانین درست تصمیم بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد که مدیران دولتی نباید از کاندیداهایی حمایت کنند ؛ ضمن اینکه چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را محور عمل قرار دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار