مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر در سال جاری ۵۲ میلیون تن بوده است و ۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 21 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: پنج شناور آتش خوار در بنادر استان بوشهر فعال است و امسال اولین سالی بود که هیچ آتش‌سوزی در بنادر استان نداشتیم.

وی افزود: عمق بندر بوشهر به بالای ۱۱ متر رسیده است و در حال حاضر مشکلی برای تردد کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تن در هیچ یک از نقاط کانال بندر بوشهر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر در سال جاری ۵۲ میلیون تن بوده است و ۵ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۱ بندر تجاری در استان بوشهر فعال است، افزود: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه زیرساخت‌های بندری استان صورت گرفته است.

شکیبی‌نسب بیان کرد: بوشهر با ۵۷ هکتار کمترین مساحت را بین بنادر کشور دارد که مانعی در مسیر جذب سرمایه‌گذار بوده است و در همین راستا توسعه مجتمع بندری نگین در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تأسیسات زیربنایی مجتمع نگین بوشهر پیشرفت ۹۳ درصدی دارد و راه و پل دسترسی به مجتمع نگین به طول ۹.۵ کیلومتر در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به آماده‌سازی پایانه مسافری بندر بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: چهار تفاهم‌نامه بزرگ همکاری و سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر امضا شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به احداث اسکله ۹۰ متری در بندر محمد عامری اضافه کرد: یک اسکله به طول ۱۵۰ متر احداث می‌شود که پیمانکار آن مشخص شده است.

وی از تقویت زیرساخت‌های بندر دیر برای توسعه صادرات به کشور قطر خبر داد و افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با اعتبار هزار میلیارد تومان دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه بنادر شمالی استان را از دیگر اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: لایروبی خور بندر دیلم، طرح توسعه بندر ریگ و گناوه از اقدامات مهم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان پروژه بندری داریم، تاکید کرد: برخی از این پروژه‌ها در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار