رییس پلیس فتا بوشهر نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیفات یا تبریک‌های روز پدر هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 21 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان بوشهر با بیان اینکه مجرمین سایبری همیشه از عدم دقت و نا آگاهی کاربران خصوصا در مناسبت‌های تقویمی سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های پیش رو، ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر است که شهروندان باید مراقبت نمایند تا در دام کلاهبرداری تحت عناوینی، چون تخفیفات شگفت‌انگیز، حراج آنلاین روز پدر یا پیام تبریک و... به مناسبت این ایام گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مواردی شاهد بوده‌ایم که یکی از اعضای خانواده قصد خرید اینترنتی هدیه روز پدر را داشته، ولی به‌علت ورود به درگاه بانکی جعلی یا خرید از صفحات نامعتبر، بخش یا تمام سرمایه خود یا حتی والدینش را از دست داده است، افزود: در صورت تمایل به تهیه هدیه بصورت اینترنتی، فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی را نخورده و خرید‌های خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید.

رییس پلیس فتا بوشهر ادامه داد: باز هم به هم استانی‌های گران‌قدر توصیه می‌شود برای پیشگیری از کپی اطلاعات حساب و سرقت موجودی آن‌ها و همچنین جلوگیری از آسیب‌پذیری مالی در هنگام انجام خرید‌های اینترنتی، از کلیک و بازکردن لینک‌های تبلیغ شده خودداری کرده و ترجیحاً از پرداخت بیعانه در سایت‌های واسط اینترنتی یا ناشناس تا قبل از دریافت کالای مورد سفارش خودداری نمایند.

قاسمی در خاتمه با اشاره به اینکه کاربران محترم در فضای مجازی با دقت به این نوع هشدار‌ها و خرید اینترنتی ایمن هدیه روز پدر، باعث گرفتاری و ضرر و زیان پدران در این روز مبارک نشوند، گفت: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش نمایند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار