طبق این رده‌بندی، لیگ برتر ایران با پنج پله سقوط نسبت به سال 2022، در رتبه شصت‌وهشتم برترین لیگ‌های جهان در سال 2023 قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 22 January 2024

اعلام رتبه عجیب لیگ فوتبال ایران در دنیا؛ سری آ در صدر/ تیم‌های بدهکار دولتی، بدون حق پخش و VAR ، بدون جواز حرفه‌ای

برترین لیگ‌های فوتبال جهان در سال 2023 اعلام شد و در انتخابی عجیب، سری A ایتالیا بالاتر از لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا آلمان و لالیگا اسپانیا ، اول شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) در پایان هر سال میلادی، رده‌بندی برترین لیگ‌های فوتبال کشورهای دنیا را از نگاه کارشناسان خود منتشر می‌کند.

طبق این رده‌بندی، لیگ برتر ایران که هنوز فاقد زمین های مناسب و کمک داور ویدیویی است، با پنج پله سقوط نسبت به سال 2022، در رتبه شصت‌وهشتم برترین لیگ‌های جهان در سال 2023 قرار دارد.

بسیاری از تیم‌های به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران، هنوز مجوز حرفه‌ای دریافت نکرده‌اند و فاقد استانداردهای مدرن هستند. همینطور حق پخش تلویزیونی برای لیگ برتر ایران، صفر است و تلویزیون حکومتی هیچ مبلغی به باشگاه ها نمی پردازد و رایگان مسابقات را بدون رضایت تیم‌ها پخش می‌کند.

 

سری A ایتالیا با چهار پله صعود نسبت به سال گذشته، بهترین لیگ فوتبال جهان از دید فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال محسوب می‌شود. لیگ انگلیس، اسپانیا، برزیل، آلمان و فرانسه نیز در رده‌های دوم تا ششم این رده‌بندی قرار دارند.

لیگ ایران پس از کشورهای کره جنوبی، عربستان، ژاپن و ازبکستان، پنجمین لیگ فوتبال آسیا از نگاه سایت IFFHS به شمار می‌رود.

رتبه عجیب لیگ ایران در دنیا ، سری آ در صدر!

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار