رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد سهمیه‌ تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان جذب شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 20 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، لیلا منوچهری‌مقدم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از این میزان ۵۶ میلیارد تومان تا اواخر آذرماه به استان تخصیص یافت و تاکنون ۴۸میلیارد آن جذب شده و حدود ۵ میلیارد نیز پرونده آماده پرداخت در بانک کشاورزی موجود است که به محض باز شدن سامانه سمات جذب می‌شود.

جذب ۵۰ درصد سهمیه تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون

وی ادامه داد: حدود ۹۴ میلیارد تومان پرونده در بانک کشاورزی استان در دست بررسی قرار دارد و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون نیز در چند روز گذشته به استان اختصاص داده شد که با باز شدن سامانه سمات بانک کشاورزی قابل جذب است.

منوچهری‌مقدم عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد سهمیه‌ تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان جذب شده است.

شهرستان بروجن رتبه نخست جذب تسهیلات مکانیزاسیون

وی اضافه کرد: بروجن با جذب ۱۵ میلیارد تومان، خانمیرزا با جذب ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فلارد با ۶ میلیارد تومان بیشترین جذب این تسهیلات را در چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین جذب استان در حوزه مکانیزاسیون زراعت است که برای خرید انواع دستگاه‌های کارنده، کشت مستقیم، کشت عمیق‌کاران و سم‌پاش‌ها و نیز انواع ادوات خاک‌ورزی و دستگاه‌های برداشت استفاده شده است.

وی اظهار داشت: در قسمت مکانیزاسیون باغی پنج دستگاه تراکتور باغی، انواع سم‌پاش‌ها، تیلرها و سایر ادوات را به متقاضیان واگذار کرده‌ایم.

منوچهری‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در قسمت دام و طیور نیز تعداد محدودی پرونده پرداخت شده است که امید است با جذب صددرصدی بتوانیم سهمیه‌ای اضافه بر سهمیه سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار